3 arcyważne pytania, które zawsze zadają sobie twoi klienci

pytania klientów

Mogę śmiało powiedzieć, że jestem maniakiem nowoczesnej wiedzy w każdej postaci. Chłonę więc nowe książki, szkolenia, webinary, newslettery czy szkolenia stacjonarne. W dużej mierze dzięki temu powstała Marketingowa Moc.

Jednym z najbardziej cenionych przeze mnie specjalistów od marketingu jest bez wątpienia Piotr Majewski. Pamiętam bardzo dobrze jak podczas jednego ze szkoleń opowiedział on o trzech, absolutnie kluczowych (dla Ciebie) pytaniach na jakie odpowiadają sobie Twoi klienci.

Od tego momentu moje myślenie o biznesie zmieniło się o 180 stopni.

Czy z Tobą będzie tak samo?

»»»

To nie było tak, że dzięki Piotrowi odkryłem nagle Amerykę.

Po studiach marketingowych wiedziałem już wiele o tej dziedzinie ekonomii. Wiedziałem, że chcę zarabiać skupiając się na zadowoleniu moich klientów. Wiedziałem, że muszę wiedzieć jakie mają potrzeby, a żeby to wiedzieć muszę robić badania. Wiedziałem, że jeśli spełnię ich potrzeby będą zadowoleni i będą do mnie wracać.

3 pytania Majewskiego pozwoliły mi jednak dokopać się bardzo głęboko do głównych motywacji moich klientów. Właściwie to dotarłem do samego rdzenia.

Dzięki temu mogłem w pełni zrozumieć co ma robić mój biznes. Myślę, że Ty też możesz osiągnąć podobny efekt.

O co więc chodzi?

Zapamiętaj bardzo dokładnie:

Każdy klient, który odbiera twój biznesowy komunikat czyli:

  • otrzymuje materiały reklamowe (wizytówkę, ulotkę itp)
  • widzi reklamę
  • czyta ofertę
  • rozmawia z Tobą
  • dostaje maila od Ciebie
  • ktoś mu Cię poleca
  • itp. itd.

zadaje sobie automatycznie 3 pytania:

1) “I co z tego?”

2) “Co mnie to obchodzi?”

3) “Co ja będę z tego miał?”

To egoistyczne! – możesz pomyśleć. Tak, to zdecydowanie egoistyczne podejście. Ale tacy właśnie jesteśmy z natury. Szukamy korzyści! Sprawdzamy co będziemy z tego mieli i czy opłaca się w to zainwestować.  Im szybciej to zrozumiesz tym szybciej zaczniesz robić dobry biznes.

Twoim zadaniem jest więc wniknąć w głowę klienta, postawić się na jego miejscu i sprawdzić czy odpowiedzi na te trzy pytania są zadowalające na tyle, aby skorzystać z Twojej oferty.

Możesz również spytać Twoich klientów – jak odpowiadają sobie na te pytania i co przesądziło o tym, że przyszli do Ciebie. Odpowiedzi mogą być niezwykle cenne!

»»»

No to teraz do dzieła. Zapisz sobie te trzy, arcyważne pytania, zamień się w swojego klienta i odpowiedz sobie szczerze – czy jesteś przekonany?

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

(3) ilość komentarzy

    • Jarek, to zależy od branży i od szczegółowej sytuacji.

      Czasem rzeczywiście odpowiedzi na wszystkie trzy pytania zmierzają w jednym kierunku czyli korzyści dla klienta. W innych przypadkach pytania te pomogą nam przemyśleć sprawę właściwego doboru rynku docelowego. Jeszcze w innym przypadku wejdziemy na poziom emocji. Np. dostając 15 reklamowych e-maili, a wśród nich jeden osobisty i indywidualny od razu je przeskanujemy i temu ostatniemu nadamy większą wagę. W związku z tym włączy się też ciekawość i takiego maila prawdopodobnie przeczytamy. Najlepiej więc pytania wypróbować w praktyce i sprawdzić co nam wyszło:)

      PS. A co wyszło Tobie? Daj znać, a ja Ci napiszę jakie były moje wrażenia.

  1. “Jak zmieni się moje życie”? To jedno z moich ulubionych pytań:) Zawsze je sobie stawiam zarówno wtedy, gdy sama (z nie do końca znanej mi przyczyny) interesuję się danym produktem, usługi (odpowiedz na to pytanie szukam także wtedy, gdy wybieram się do fryzjera…), jak i wtedy, kiedy prezentuje produkt, usługę swoim klientom. To nieprawda, że boimy się zmian! Obawiamy się tylko zmiany na gorsze (na lepsze, nigdy!)!

Odpowiedz na lena Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera