Czego nauczy Cię Magda Gessler?

Czego nauczy Cię Magda Gessler

Lodówka się otwiera, a następnie z szybkością światła wypadają z niej kolejne naczynia wypełnione sztucznymi starymi składnikami.

Całą kuchnię wypełnia brzęk metalu tłukącego o podłogę, siarczyste wulgaryzmy oraz ciężka atmosfera złości i irytacji.

Obsługa i kucharze skuleni w rogu patrzą ze strachem na dantejskie sceny modląc się o szybki koniec armageddonu.

W środku huraganu stoi zaś ona. Najbardziej charyzmatyczna polska restauratorka: Magda Gessler.

Niektórzy przez nią płaczą. Inni szczerze nienawidzą. Jeszcze inni uwielbiają i z niecierpliwością czekają na kolejny program.

Jedno jest jednak pewne. Jest cholernie dobra.

»»»

Program prowadzony przez Magdę Gessler to “Kuchenne rewolucje”.

Z jednej strony to typowy, skopiowany amerykański patent. Punktami obowiązkowymi są takie elementy jak: skrajne emocje, płacz, złość, strach, kłótnie, pretensje, odkrywanie prawdy.

Z drugiej strony większość odcinków kończy się jednak happy endem (chociaż bywały bolesne wyjątki). W drugiej części widzimy więc entuzjazm, nową energię, uśmiech, optymizm, rozwój, progres, wdzięczność, przytulanie i podziękowania.

Motorem napędzającym program jest najbardziej znana polska restauratorka. Zgodnie z tytułem programu w każdym odcinku Gessler sieje totalne spustoszenie i odwraca do góry nogami daną restaurację. Jednym słowem -  rewolucja.

Nikt dokładnie nie wie (może oprócz samych bohaterów), ile w zachowaniu prowadzącej jest spójności i jej prawdziwego charakteru, a na ile to tylko maska specjalne stworzona na potrzeby podbijania oglądalności. Nie jest to jednak dla mnie najważniejsze.

Oglądam każdy program “Kuchenne rewolucje“. Powiem Wam więcej. Z każdego odcinka wyciągam potężną dawkę marketingowej wiedzy.

A teraz praktyka. Najpierw obejrzyj przynajmniej jeden odcinek programu. Jeden z lepszych znajdziesz tutaj

Następnie sprawdź czy udało Ci się zauważyć poniższe strategie.

Czego nauczy Cię Magda Gessler?

  • Dobry szef to wymagający szef.

    Każdy pracownik ma wiedzieć, za co jest odpowiedzialny. Jeśli dobrze wykonuje pracę pochwal go i nagródź. Jeśli pracuje słabo – daj mu ostrzeżenie lub ukarz.  

    Magda Gessler dużo wymaga, ale potrafi docenić solidną pracę.

  • Zapytaj klientów o opinie na temat twojego biznesu.

    Kto może lepiej wiedzieć, co trzeba poprawić niż Ci, którzy od Ciebie kupują? Magda Gessler często wychodzi do centrum miasta i pyta się przypadkowych osób o opinię na temat danej restauracji. Na podstawie otrzymanych odpowiedzi tworzy plan rewolucji.

  • Daj klientom próbki tego, co oferujesz.

    Wyjdź do ludzi ze swoim produktem lub usługą i pokaż im, jak to wygląda, działa czy smakuje. Jeśli to, co otrzymają im się spodoba, na pewno zainteresują się twoją ofertą. Magda Gessler zawsze przygotowuje małe przysmaki, którymi obsługa restauracji częstuje mieszkańców miasta. Przygotowanie przysmaków jest tanie i proste, natomiast efekt jest rewelacyjny.

    Swoją drogą, czy widzieliście kiedyś, żeby jakaś restauracja robiła coś podobnie prostego i genialnego? Ja nigdy!

  • Wyróżnij się.

    Będąc kopią podobnych firm z okolicy nie wbijesz się w umysł klienta i skażesz się na konkurowanie ceną. Nadaj wyjątkowe cechy temu co robisz, a staniesz się jasno świecącą perłą na rynku. Magda Gessler w każdej restauracji tworzy unikalny klimat, który nie pozwala ludziom pozostać obojętnym na ich ofertę.

A teraz do dzieła. Oglądajcie przez internet “Kuchenne rewolucje” i weźcie stamtąd to, co dla Was cenne.

PS. Magda Gessler ani TVN nie prosili mnie o promocję. To mój czysto autorski i niezależny wpis. Raz na jakiś czas będę polecał firmy, które robią dobrą robotę. Tak po prostu.

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

Jeden komentarz

  1. Oprócz tego, co napisał Michał, pragnę dodać, że kuchenne rewolucje Magdy Gessler, to przywrócenie harmonii poprzez hołdowanie prostocie, czyli “Less Is More”, co wspomaga proces decyzji konsumenta.

    Cóż nam po fakcie wczytywania się w obszerne menu, gdy wiele z oferowanych potraw jest niedostępnych, ponieważ się ‘skończyły’, a produkt finalny od lat jest niezmienny i na dodatek traci na jakości.
    Stąd też, zamiast ‘zasypywać’ klienta mnogością opcji i wariantów modyfikowania produktu, lepiej skupić się na wartości dodanej jego rdzenia:
    1. Oferta – wąska, ale za to głęboka.
    2. Sezonowość – uwypuklenie i wykorzystanie cech
    produktu.
    3. Jakość – nacisk na autentyczność.
    4. Opakowanie – estetyka.

    Powyższe cztery elementy, posiadają swoje przełożenie w zarządzaniu produktem, ale skoro o restauracji w tym odcinku’ mowa, to pozostańmy przy łakomym kąsku i przejdźmy do zmian wdrażanych w ramach kuchennych rewolucji Magdy Gessler:

    Ad. 1
    Menu
    Zawiera po cztery, maksymalnie pięć pozycji w ramach każdej kategorii, np. przekąski, zupy, dania główne ect. Wyszczególnione potrawy, to już gotowe propozycje dań uwzględniające w cenie wszystkie dodatki, które są możliwe do zmiany według preferencji klienta. Łatwiej jest zapanować w menu nad czterema pozycjami, niż nad dziesięcioma, zarówno od strony klienta – szybciej dokonuje wyboru, jak i restauratora – wszystkie potrawy są dostępne na bieżąco i możliwość ich rotacji, co sezon jest większa.

    Ad. 2
    Pory roku
    Dostosowanie menu do pory roku, która w każdej swojej odsłonie oferuje różnorodne warzywa i owoce, mieniące się kolorem i emanujące barwą smaków. Tym samym wprowadzamy urozmaicenie głównego produktu, po który klient przychodzi do restauracji i zachęcamy go do odkrywania nowych smaków. Poza tym dobrze jest, gdy menu nawiązuje do zegara zgodnego z prawami natury i truskawki są dostępne jedynie w lecie, a nie przez cały rok. Wówczas nie ma sprzeczności pomiędzy tym, co serwuje się w restauracji, a aurą panującą na zewnątrz.

    Ad. 3
    Naturalność
    Wąskie menu oraz wykorzystanie warzyw i owoców z obecnej pory roku daje szansę na serwowanie świeżych potraw, a nieodmrażanych. Dodatkowo wąskie menu umożliwia wykonywanie produktów samodzielnie, a nie z półproduktów, ponieważ z góry zarządzamy mniejszą liczbąpotraw. Współcześnie jest to istotna cecha, tym bardziej, że jest moda na zdrowe odżywianie i poleganie na prawdziwości smaku.

    Ad.4
    Wystrój
    lokalu jest niezobowiązujący, w stonowanej kolorystce, z dekoratorskim akcentem na wybrany element wnętrzna np. siedziska krzeseł. Dzięki temu klient czuje się swobodnie, wzrok odpoczywa i nie jest ‘rozbiegany’. To samo tyczy się potraw, które są przystrojone bez zbędnych fanaberii. W obydwu przypadkach przejawia się akcent obecnej pory roku.

    Aby doświadczyć: Why Less Is More, zapraszam do odwiedzenia restauracji „Cztery Talerze” w Szczecinie, stworzonej pod okiem Magdaleny Gessler.

    Smacznej Marketingowej Mocy w Praktyce :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera