Polskie miasta się promują. Które najlepiej?
To, że wielkie korporacje regularnie i z dużym rozmachem wypuszczają kampanie wizerunkowe w telewizji i internecie to już standard.
Od niedawna jednak ten trend pojawił się również jeśli chodzi o promocję poszczególnych krajów, regionów czy indywidualnych miast.
Polskie miasta też zaczynają tworzyć swoje strategie promocyjne i kręcą filmy pokazujące ich walory.
Dziś pokażę Wam 3 takie filmy.
Przekonajcie się jak poradziły sobie nasze, rodzime miasta.
Najczęściej w moich wpisach wyrażam jasno i konkretnie swoje zdanie. Tym razem zrobimy inaczej – pałeczkę pierwszeństwa oddaję Wam:)
Poniżej pokażę Wam 3 różne podejścia do promocji miasta lub regionu. Obejrzyjcie i dajcie znać w komentarzach, które podoba Wam się najbardziej i dlaczego.
- Szczecin – “spokojnie, ale wizjonersko” – pierwsza pozycja bo to moje miasto:)
- Poznań – “dynamicznie i artystycznie”
- Lubelskie – “kreatywnie i zaskakująco”
To co, gdzie byście się wybrali najpierw?:)
Allebudowlaniec -
Szczecin – nie podoba mi się lektor
Poznań – nie pokazuje nic ciekawego, ale tworzy wrażenie nowoczesnego miasta
Lubelskie – ZDECYDOWANIE WYGRYWA
Allebudowlaniec ostatnio opublikował/a.Jak zorganizować przeprowadzkę za granicę?
Michał Andrzejewski -
Dzięki za komentarz. Lubelskie rzeczywiście zaskakuje kreatywną formą i dobrą jakością spotu! Czekamy na kolejne opinie:)
Bartek Jakubowski -
Jako lubelak będę chwalił swoje. Ale powiem tak, że video, jak by nie było bardzo dobre, odbiega od rzeczywistości.
Na pojezierzu łęczyńsko-włodawskim, są tylko dwa/trzy jeziora nad którymi można komfortowo wypocząć, reszta jest bardzo zaniedbana. W wakacje w weekendy trasa Lublin – pojezierze jest strasznie zakorkowana. Moim zdaniem województwo najpierw powinno zainwestować w infrastrukturę drogową i wspierać rozwój infrastruktury turystycznej, a potem można się promować. Ale u nas tak już jest.
Pozdrawiam i zapraszam do lubelskiego.
Bartek Jakubowski ostatnio opublikował/a.Pomysły na biznes w kryzysie
Michał Andrzejewski -
Wiadomo, że każde promujące się miasto pokaże w spocie swoje najlepsze strony i miejsca i będzie się skupiać na pozytywach.
W Szczecinie i Poznaniu też jest wiele zakątków odbiegających mocno od reklamy i turysta, który by je przypadkiem odwiedził miałby niezły dysonans:)
Trzeba dbać, żeby promocja nie przesadzała i żeby różnica między “tym co na spocie” a tym co w rzeczywistości nie była wielka przepaścią. Chodzi przecież o to, aby turysta przyjechał, dobrze się czuł, a później wrócił i dobrze mówił o nas innym.
Bartek Jakubowski -
Ja nawet poszedł bym jeszcze dalej i przygotowała dla turystów więcej niż jest w promocyjnych filmach. Tak, żeby turysta został zaskoczony (mile) ilością i jakością infrastruktury, obiektów i atrakcji turystycznych.
Jednak co do Lublina to brakuje mi tu czegoś co mogłoby skutecznie wyróźnić metropolię (takie są zamierzenia Lbn) na miarę europejską, a przynajmniej polską np. “słoniarnium”, “delfinarium” itp.
Bartek Jakubowski ostatnio opublikował/a.Pomysły na biznes w Internecie
Michał Andrzejewski -
No właśnie moja narzeczona była ostatnio w Lublinie i mówiła, że szałowo nie jest:)
Jeśli chodzi o elementy wyróżniające to zdecydowanie się zgadzam, dobrze jest oprzeć strategię promocyjną na tym co sprawia, że nasze miasto jest wyjątkowe.
W Szczecinie całkiem słusznie takimi elementami jest woda i zieleń (strategia promocyjna ma nazwę “Floating Garden” czyli pływające ogrody). Miasto idzie w kierunku stworzenia metropolii z potencjałem ekonomicznym, ale jednocześnie z klimatem do wypoczynku na łonie natury. Kierunek wydaje się sensowny i ostatnie inwestycje dokonywane są zgodnie ze strategią.
Zobaczymy co z tego wyjdzie:)
Bartek Jakubowski
Żeby nie było, że w Lublinie nic się nie dzieje to dodaje kilka informacji o inwestycjach w infrastrukturę kulturalną.
Ogólnie to Lublin stawia na kulturę. nawet starał się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, ale niestety nie wygrało nawet w Polsce, a co dopiero z europejskimi miastami. W mieście odbywa się naprawdę dużo imprez kulturalnych, w czerwcu jest noc kultury, a poza tym są rózne festiwale. Jest specjalny serwis: http://kultura.lublin.eu/
Aktualnie budowane jest Centrum Spotkania Kultur: http://www.lubelskie.pl/index.php?pid=2430, które będzie miało niesamowitą ofertę dla turystów. Również modernizowany jest lubelski Skansen, gdzie tworzone jest miasteczko odwzorowujące życie lat 30. ubiegłego wieku: http://www.skansen.lublin.pl/10-al-miasteczko.html
Bartek Jakubowski ostatnio opublikował/a.Najlepsze małe firmy w USA wedłyg Forbes’a
Michał Andrzejewski
O, i to się nazywa marketing!:)
Shaggy -
Jak dla mnie na nic marketingowe kampanie, jak ktoś przyjedzie i nie będzie zadowolony, wtedy nikomu już nie poleci turystyki w tym mieście. Dlatego oprócz kampanii miasta powinny przyłożyć się do stron/aplikacji czy miejsc, gdzie można dowiedzieć się praktycznych porad, np. gdzie są fajne puby czy gdzie warto wybrać się na spacer. Wiadomo, że mieszkańcy są najlepszymi przewodnikami po mieście.
Michał Andrzejewski -
Oj tak, nowoczesne aplikacje w smartfonach to świetny wynalazek. Pamiętam jak kiedyś zwiedzanie miasta polegało na tym, że wysiadało się na dworcu i pierwsze co, to to kupowało się plan miasta w najbliższym kiosku. Później trzeba było się rozeznać gdzie są wszystkie atrakcje turystyczne i jak do nich dojechać. Bez przepytywania miejscowych się nie obyło.
A teraz odpalasz sobie “apkę”, która pokazuje Ci gdzie jesteś, jak masz dojechać i o której masz autobus lub tramwaj oraz, do którego klubu lub restauracji warto się udać. Niesamowita wygoda i oszczędność czasu. Miasta, które zatrudniają dobrych marketingowców już inwestują w takie miejskie aplikacje.
Jedna sprawa mnie tylko zawsze dziwiła. Jeśli zapraszałbym turystów do siebie to pierwsze co bym zrobił to w miejscach ich przyjazdu (dworce kolejowe i autobusowe, lotniska itp) ustawiłbym duże, widoczne stoiska informacji turystycznej, w której od razu dostawaliby przewodnik w odpowiednim języku. W okienku zaś byłaby miła Pani gotowa udzielić wszelkich, potrzebnych informacji.
Bardzo rzadko spotykałem się z takim rozwiązaniem…
Jarek -
W ogóle nie wnikam w rzeczywistość. Jestem z Trójmiasta, więc nie mam pojęcia, jak filmiki mają się do prawdy. Ocenię tylko atrakcyjność filmików. Wygrywa zdecydowanie Lubelskie, wtedy Poznań, na końcu Szczecin.
Lubelskie zaskoczyło i naprawdę wzbudziło ochotę pojawienia się tam.
Poznań fajnie nowocześnie zrealizowane, choć nieco kiczowato.
Szczecin ma momenty, ale ogólnie nuda straszna. I lektor nie pasuje.
Jarek ostatnio opublikował/a.DUŻY WYGODNY FOTEL MIKROSIATKA CZARNY EAGO 805A [cena: 229,00 zł]
Michał Andrzejewski -
Jarek – dzięki za komentarz. Właśnie tak jest najczęściej z promocją miast. Nie znamy ich więc swoją opinię opieramy głównie na reklamie jaką te miasta stworzą. Jak przekonają nas do siebie i zdecydujemy się je odwiedzić to już połowa sukcesu.