A Ty co specjalnego przygotujesz na Święta?

Rajd Świętego Mikołaja

Rajd Świętego Mikołaja – tak w środowisku przedsiębiorców i ekonomistów często nazywany jest grudzień.

Jak wiadomo okres związany z Mikołajkami i Świętami Bożego Narodzenia ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Chociaż często mówimy sobie, że prezentami zajmiemy się odpowiednio wcześniej to najczęściej kończy się w ten sam sposób. Zakupy robimy na gwałt tuż przed gwiazdką a towarzyszy nam tłok, pośpiech, zgiełk i szybko uciekający czas.

To wszystko tylko jeszcze bardziej nakręca spiralę zakupową, która sprawia, że wiele sklepów notuje w grudniu wyniki kilka razy przewyższające ich średnią. Zdarza się, że niektóre sklepy w grudniu zarabiają tyle co przez pół roku!

Zmienić tego nie zmienisz, ale możesz wykorzystać na swoją korzyść. Zastanówmy się więc jak dołączyć do rajdu Świętego Mikołaja

»»»

Efekty rajdu z pewnością już zauważasz w mediach lub zwyczajnie poruszając się po mieście. Zarówno duże korporacje jak i mniejsze firmy przygotowują specjalne oferty związane ze Świętami. Możesz więc natknąć się na:

  • atrakcyjne promocje
  • grudniowe obniżki
  • specjalne oferty prezentowe (np. świątecznie zapakowane kosmetyki)
  • bony podarunkowe (pisałem o nich tutaj)
  • Public Relations pokazujące firmę w atmosferze Świąt (składają Ci życzenia, pokazują, że o Tobie pamiętają, itp.)

Ilość tego typu komunikatów oraz coroczne wyniki sprzedażowe za grudzień dobitnie pokazują, że takie działania się sprawdzają. Nie pozostaje Ci nic innego jak przygotować własną, specjalną ofertę świąteczną i pokazać ją Światu.

Bez wątpienia twoja propozycja powinna być wyjątkowo korzystna, a więc weź pod uwagę, że marża nie będzie tak wysoka jak zwykle. W ten sposób będziesz jednak konkurencyjny i zwiększysz szansę, że potencjalni klienci zwrócą uwagę na twój produkt lub usługę.

Siądź sobie wygodnie w wolnej chwili i pomyśl:

Jaką niespodziankę możesz przygotować dla swoich klientów?

Niech twoja oferta okaże się dla nich fajnym prezentem.

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

(2) ilość komentarzy

    • Z tym kryzysem to bym, aż tak bardzo nie przesadzał. Po pierwsze gdy jest kryzys to nie wszędzie, tylko w określonych sferach gospodarki. Podczas każdego kryzysu jedni tracą, ale inni się bogacą. Z drugiej strony ostatnio usłyszałem na szkoleniu fajne zdanie: “Sytuacja rynkowa jest w twojej głowie”. Jeśli w mediach powiedzą Ci, że jest kryzys to możesz zacząć mniej inwestować w marketing co będzie skutkowało mniejszą ilością klientów, a wtedy przepowiednia się sprawdzi. Ale wcale nie musisz w to uwierzyć…

      PS. Wielu znanych, światowych biznesmenów twierdzi, że kryzysy to najlepsze momenty do zainwestowania. Coś w tym musi być:)

Odpowiedz na Michał Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera