7 cennych wskazówek jak rozdawać wizytówki

jak rozdawać wizytówki

Rozdawanie wizytówek to bardzo dobry sposób na promowanie małej firmy, marki  lub indywidualnej osoby.

Z jednej strony zaprojektowanie i wydrukowanie wizytówek to stosunkowo mały wydatek, a z drugiej okazje do takiej promocji znajdziemy na każdym kroku. Żeby jednak promocja w ten sposób miała sens trzeba pamiętać o kilku ważnych sprawach.

O czym należy pamiętać aby rozdawanie wizytówek rozwijało nam biznes?

7 cennych wskazówek jak rozdawać wizytówki:

1) Na początku stwórz projekt oraz wydrukuj min. 1000 wizytówek. Projekt zleć profesjonalnemu grafikowi, który weźmie pod uwagę Twoje sugestie oraz przygotuje wizytówki w formacie gotowym do wydruku. Ze specjalistami z drukarni ustal, jaka jakość papieru będzie optymalna dla twojego projektu.

2) Upewnij się, że wszystkie najważniejsze informacje (imię i nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, telefon, e-mail) są dobrze widoczne i łatwe do odczytania.

3) Zainwestuj w wizytowniki, czyli małe pojemniki do przechowywania wizytówek. Wcale nie muszą być drogie i ekskluzywne. Ważne, żeby były poręczne oraz chroniły wizytówki przed uszkodzeniem. Kup kilka takich wizytowników, ponieważ będziesz je nosić w różnych miejscach. Dobre oferty wizytowników (10-20zł za jeden) znajdziesz np. na Allegro.

4) Wypełnione wizytowniki umieść w kilku różnych miejscach np. w torbie, aktówce, torebce, samochodzie, kurtce itp. Chodzi o to, aby nie było potrzeby za każdym razem pamiętać o wzięciu wizytownika. Po prostu będziesz zawsze mieć go pod ręką.

5) Pomyśl, gdzie znajdziesz grupy swoich potencjalnych klientów. Mogą to być konferencje, szkolenia, spotkania branżowe albo targi. Pomyśl również o parkach, kawiarniach, kinach czy restauracjach.

6) Wykorzystaj obydwie strategie rozdawania wizytówek:

  • wybierasz się specjalnie do miejsca bogatego w potencjalnych klientów i rozdajesz im wizytówki
  • trafiasz przypadkowo na kogoś, komu warto dać wizytówkę (np. podczas spaceru czy obiadu w restauracji)

7) Nie sprzedawaj podczas rozdawania wizytówek! Twoim głównym celem ma być “zasianie ziarna”, czyli pozostawienie śladu przypominającego o Twojej ofercie. Podczas rozdawania wizytówek zastosuj przyjazne i nienachalne teksty. Poniżej przedstawiam Ci kilka przykładów:

  • “Jeśli w przyszłości mógłbym Ci/Panu/Pani  jakoś pomóc to zapraszam” (to mój ulubiony)
  • “Czy moglibyśmy wymienić się wizytówkami?” (korzyść za korzyść)
  • “Nazywam się Jan Kowalski. Zajmuję się doradztwem podatkowym. W razie potrzeby proszę śmiało dzwonić”

»»»

Wykorzystaj te metody rozdawania wizytówek i daj znać jak sprawdziły się u Ciebie. A może znasz jeszcze inne, równie skuteczne?

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

(4) ilość komentarzy

  1. Wizytówka pożyteczna sprawa. Ja poszedłem ciut dalej co do formy. Można powiedzieć, że papierowe wizytówki ma każdy, swoje wykonałem z wykorzystaniem przezroczystego pleksi, działają rewelacyjnie, zawsze kończy się na dłuższej wymianie zdań, analizie tego co na wizytówce widnieje, a zaczynem jest właśnie forma wizytówki. Ciut droższe rozwiązanie ale świetnie działa.

    • Świetna porada – dzięki Michał! Jak najbardziej w przypadku wizytówek również działa podstawowa zasada “wyróżnij się”, a wizytówki na pleksi mogą być tego dobrym przykładem. Jak prezentują się wizytówki na przezroczystej plexi możecie sprawdzić tutaj

  2. Witaj Michale. Jak zwykle kolejny świetny i wartościowy wpis. Jednak mam jedną uwagę. Niekiedy na wizytówce nie ma sensu umieszczać wszystkich danych. Szczególnie jeśli jest to wizytówka rozdawana w biegu. Zależne jest to również od profilu działalności firmy. Niekiedy wystarczy jedynie imię i nazwisko + telefon i strona internetowa. Dobrze jest też ująć krótki opis działalności – skrótowo – co robimy. Wizytówkę z pełnymi danymi można wręczyć później kontrahentowi, np przy finalizowaniu transakcji. Jeśli chodzi o sam wygląd wizytówek to plexi jest z pewnością dosyć nowatorskim i oryginalnym rozwiązaniem. Modne stają się też wizytówki drewniane. Ja osobiście używam wizytówek z punktowym lakierem UV – też robią dobre wrażenie.

    • Studio Designio – różnie to bywa z tymi informacjami na wizytówkach. Ostatnio będąc na szkoleniu otrzymałem wizytówkę, na której widniało imię i nazwisko, strona internetowa plus podpis “project manager”. Spytałem co oznacza to “project manager”. Facet bardzo zdziwiony pytaniem odpowiedział: “no menedżer projektu!”. Ja na to że super i że znam angielski, ale dalej nie mam zielonego pojęcia co to oznacza:) Okazało się po dłuższym tłumaczeniu, że gość działa w marketingu sieciowym jakiejś firmy. W życiu bym się nie domyślił… Także pamiętajcie aby wizytówka była przede wszystkim zrozumiała dla odbiorcy:)

Odpowiedz na Studio DESIGNIO Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera