Jak pokazać, że istniejesz w życiu klienta? – najlepsze praktyki

Skuteczne rekomendacje

Jednym z powszechnych problemów marketerów jest przedstawianie przesłania firmy w sposób zbyt skomplikowany i rozwlekły.

Wychodzą więc z tego przekazy pełne niepotrzebnych informacji, niezrozumiałego, branżowego słownictwa lub oferty czysto informacyjne zawierające suche dane, parametry czy liczby. Jednym słowem cechy.

Tymczasem dobry przekaz marketingowy to taki, który jest krótki, jasny i konkretny.

Dziś pokażę Ci skuteczny sposób, aby 1000 słów zamienić w jedno zdanie. Dzięki temu twój klient dowie się kim jesteś, co dla niego masz i czemu właściwie miałby to kupić.

»»»

Zacznijmy od początku. Dlaczego powinieneś kondensować swój przekaz i podawać go w zwięzłej, prostej i komfortowej dla klienta formie?

  • bo ludzie mają mało czasu
  • bo ludzie mają ograniczone zdolności odbioru (zbyt dużo informacji)
  • bo masz mało miejsca na stronie internetowej (pierwszy widok po odpaleniu witryny)
  • bo formy reklamowe są drogie (im dłuższy przekaz, tym wyższa cena)

Dlatego potrzebujesz symboli.

Symbole potrafią przedstawić duży pakiet informacji w postaci jednego, prostego przekazu. Ja je uwielbiam bo są wręcz idealne do zastosowania w biznesie.

Symbolem może być odpowiedni tekst, slogan, znak graficzny, gest,  zdjęcie, obraz, film video. Możliwości jest całe mnóstwo. Właściwie wszystko to kwestia twojej kreatywności i wiedzy na temat twoich odbiorców.

»»»

Dziś chcę Ci pokazać jak korzystać z jednej, szczegółowej formy symboli, a konkretnie z rekomendacji dotychczasowych klientów.

Rekomendacja to po prostu pozytywna opinia klienta, który miał już okazję z Tobą współpracować. Rekomendacja jest koniecznym elementem w twoim przekazie marketingowym ponieważ:

  • pokazuje, że twoja firma jest rozwinięta (im więcej rekomendacji tym lepszy efekt)
  • pokazuje, że oferujesz dobrą jakość
  • pokazuje, że ludzie nie wstydzą się i są dumni ze współpracy oraz swojej decyzji

Możesz wykorzystać trzy podstawowe typy rekomendacji. Każdy kolejny poziom przyniesie Ci jeszcze lepsze efekty.

Rekomendacja pisemna

Najprostsza w uzyskaniu, ale jednocześnie najmniej oddziałująca na zmysły i podświadomość odbiorcy. Pomimo to koniecznie powinieneś mieć jak najwięcej opinii od zadowolonych klientów. To element, który możesz wykorzystać na wielu nośnikach reklamowych: na stronie internetowej, na materiałach promocyjnych, w gazetach, w reklamie szeptanej.

Przy rekomendacjach pisemnych pamiętaj o zasadzie “Im więcej szczegółów o autorze opinii tym lepiej”. Jeśli podpiszesz więc rekomendację “Krzysztof S.” to będzie nieźle, ale znacznie lepiej będzie umieścić również nazwisko, zawód, wiek i np. stronę internetową. Te dodatkowe informacje uczynią rekomendacje jeszcze bardziej wiarygodnymi.

Na rekomendacjach pisemnych w dużej mierzy opiera się serwis Allegro. Pod spodem przedstawiam Ci dwa przykłady jak oryginalna opinia może zrobić dla Ciebie świetną pracę:

Opinia nr 1

Najwyższa Izba Kontroli donosi, ze ten obywatel o medal się prosi! uczciwy, rzetelny, charakter ze stali, transakcje dokończy choć byś mu dom spalił! polecam go z serca, polecam z kieszeni, jak z nim nie zatańczysz to go nie docenisz.

 

Opinia nr 2

Dziękuję Losowi , że mogłem dokonać transakcji z TYM CZŁOWIEKIEM !!! Gdyby takich jak ON było więcej, Allegro przypominałoby Niebiańską Przystań do której znużony wędrowiec pragnie powrócić niczym w ramiona Matki!!! SZCZERZE POLECAM.

Przy okazji znacznie więcej nietypowych komentarzy z Allegro znajdziej tutaj. Jakbyś miał kiepski humor – to idealne lekarstwo:)

Rekomendacja video

Dużo lepsza niż pisemna bo pokazuje żywego człowieka, jego emocje, nastawienie, mowę ciała i pozostałe elementy, które mogą potwierdzić, że jego opinia o Tobie jest szczera i rzetelna. Jednocześnie wymaga większej ilości pracy i fachowej wiedzy (filmowanie, montowanie, obróbka video).

Pod spodem przedstawiam Ci przykładowe video z rekomendacjami od uczestników zebranych na szkoleniu Adriana Kołodzieja w Warszawie (nawet ja się tam przewinąłem). Zwróć uwagę, że wśród uczestników szkolenia pojawiają się też dwie znajome twarze z rynku marketingu internetowego: Piotr Majewski oraz Paweł Danielewski. Nie muszę dodawać, że opinia od osoby znanej i szanowanej działa przynajmniej potrójnie:)

Film pokazujący jak istniejesz w życiu klienta

Najwyższy stopień rekomendacji, który pokazuje, że twoi klienci z przyjemnością używają na co dzień twoich produktów lub usług.

Nie będę tutaj się rozpisywał, po prostu pokażę Ci świetną reklamę firmy Apple. I chociaż w reklamie grają aktorzy, a nie prawdziwi klienci to jednak czujesz, że rzeczywistość wygląda podobnie.

A ty czytelniku zbierasz już opinie swoich zadowolonych klientów czy dopiero zamierzasz zacząć? Jak myślisz, który typ rekomendacji będzie najlepszy dla Twojej działalności?

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

(4) ilość komentarzy

Odpowiedz na Michał Andrzejewski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera