Jak robić dobry Social Media Marketing? + Bonus dla Was
Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Foursquare, Linkedin i inne. Jednym słowem Social Media.
Z jednej strony wiesz już, że jako przedsiębiorca musisz tam być.
Z drugiej strony gubisz się w chaotycznym gąszczu portali, opcji, funkcji, zmian i aktualizacji.
Jak logicznie ogarnąć to wszystko i prowadzić spójny marketing w mediach społecznościowych?
Tego uczyłem się od najlepszego człowieka w branży.
Posłuchaj.
»»»
Zazwyczaj na każdym występie ma na sobie koszulkę ze znakiem batmana. To jego znak rozpoznawczy. Drugim znakiem jest to, że każdy, szanujący się, polski marketer go zna. Zna, a także ceni i szanuje za wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie.
Paweł Tkaczyk, bo o nim mowa, to człowiek, który mówi o sobie, że żyje z opowiadania historii. I robi to na tyle dobrze, że współpracowały z nim między innymi taki marki jak: Allegro, Gazeta.pl, Orlen Oil czy Citybank.
Krótko mówiąc: jest dobry i zdecydowanie warto się od niego uczyć.
Ja ostatnio miałem taką okazję, ponieważ dwa szkolenia Pawła pojawiły się na nowoczesnym portalu szkoleniowym Infolia.pl
Pierwsze z nich jest darmowe i jest swoistą wersją demo dla szkolenia pełnego. Dzięki temu zabiegowi (zapamiętaj: dać wartościowy kawałek za darmo, aby potencjalny klient upewnił się, że warto zainwestować) zdecydowałem szybko, że chciałbym obejrzeć również pełną wersję.
Krótsze, ale darmowe szkolenie Pawła, możecie obejrzeć tutaj. Dowiecie się z niego “jak zdobyć uwagę klientów w Social Media?”.
Pod spodem natomiast przekonacie się co dokładnie oferuje Wam pełna wersja.
Po prawej stronie widzicie Pawła Tkaczyka, a w tle panel użytkownika platformy szkoleniowej Infolia.pl
Jeśli chodzi o moje podejście do szkoleń, to ich jakość w dużej mierze oceniam ze względu na to, jaki procent wiedzy jest możliwy do szybkiego zastosowania w praktyce, a jaki to niewiele wnoszące lanie wody.
W przypadku szkolenia “Social Media Marketing” mogę śmiało powiedzieć, że 90% to czysta praktyka, a pozostałe 10% to wytłumaczenie podstaw, których jeszcze mogli nie opanować laicy.
W trakcie trzynastu lekcji Paweł prosto i płynnie tłumaczy między innymi:
- jak działają social media
- jak robić w nich marketing
- jak zyskać uwagę potencjalnych klientów
- jak tworzyć ciekawy kontent i angażować społeczności jednocześnie oszczędzając czas
- jak stworzyć i prowadzić bloga
- jak stworzyć i prowadzić konto na Twitterze i Foursquare
- jak zbudować newsletter i jak budować listę adresową
- jak monitorować social media, aby wyłapywać najważniejsze wzmianki o Twojej marce
- oraz wiele innych bardzo praktycznych informacji
Dodam tylko, że ta lista absolutnie nie wyczerpuje całego zakresu szkolenia i ma tylko pokazać jak obfite i wartościowe może okazać się dla Ciebie.
To, co jest istotne dla aplikacji wiedzy w praktyce, to fakt, że Paweł wszystko o czym mówi pokazuje jednocześnie na podglądzie ze swojego laptopa. Dzięki temu możesz zatrzymywać szkolenie i równolegle robić to samo co Paweł na swoim sprzęcie. To w dużej mierze dzięki takiej formie prezentacji tak wiele rad i wskazówek zdołałem zastosować w praktyce.
Oprócz tego to, co jest fajne i przyjazne użytkownikowi, to dodatkowe narzędzia w platformie Infolia, takie jak notatki, opcja “zadaj pytanie prowadzącemu”, śledzenie swoich postępów czy możliwość postawienia znaczka “wow” w momencie filmu, który uznasz za wyjątkowo ciekawy i wartościowy. Te “drobiazgi” sprawiają, że przyswajanie wiedzy jest jeszcze łatwiejsze i wydajniejsze.
A jak prezentują się moje efekty wdrożenia pomysłów ze szkolenia Social Media Marketing?
Podam Ci kilka przykładów:
- opanowałem i używam już narzędzi do planowania wpisów na Facebooku.
Dzięki temu mogę publikować posty w dowolnym czasie bez fizycznej obecności przy komputerze.
- poznałem proste, ale niezwykle pomocne narzędzie do skracania linków i sprawdzania, ile osób kliknęło w moje linki na Facebooku (świetna sprawa!)
- otrzymałem dodatkowe rady i wskazówki, jak skutecznie i kreatywnie angażować moje społeczności na blogu i fanpage
- poznałem narzędzie, dzięki któremu w jednym miejscu śledzę najciekawsze blogi w sieci.
Z jego pomocą mogę wyłapywać i filtrować najbardziej wartościowe newsy i artykuły, a później się z Wami nimi dzielić
- dowiedziałem się, jak skonfigurować i używać narzędzi do monitorowania mojej obecności w Social Media
Dzięki temu żadna wzmianka o mojej marce, o której powinienem wiedzieć, nie umknie mojej uwadze
»»»
Podsumowanie:
Chociaż nie stworzyłem do tej pory żadnego cyklu regularnych recenzji to w tym przypadku dla szkolenia Pawła Tkaczyka “Social Media Marketing” bez wahania przyznałbym 6 punktów na 6 możliwych. Pełen profesjonalizm przejawiający się zarówno w formie prezentacji tematu jak i merytorycznej wartości podanej wiedzy sprawia, że polecam Wam ten kurs z całego serca. Jestem pewien, że po przerobieniu wszystkich lekcji prowadzenie marketingu w Social Media nie będzie już miało dla Was tajemnic.
»»»
Bonus dla Was:
Z portalem Infolia.pl (z którym nota bene świetnie mi się współpracuje) wynegocjowałem specjalne zniżki dla Was.
Pierwsze pięć osób, które wykona zadanie, otrzyma ode mnie zniżkę 25% na dowolne szkolenie z działu “marketing i biznes” z platformy szkoleniowej Infolia.pl
Jakie jest zadanie?
Wejdź tutaj i zapoznaj się z opisem szkoleń biznesowych Infolii. Następnie napisz w komentarzu, które szkolenie najbardziej Cię interesuje i dlaczego wybrałbyś właśnie je.
Proste prawda?:) Pamiętajcie, pierwsze pięć osób wygrywa!
Aktualizacja!
Z przyjemnością informuję, że wszystkie kody, które miałem do dyspozycji już wam rozdałem. Wygranym życzę owocnej nauki oraz skutecznych efektów z jej zastosowania.
Paweł Tkaczyk -
Dzięki za miłe słowa Strasznie przyjemnie to słyszeć
Paweł Tkaczyk ostatnio opublikował/a.Budowanie marki miasta: antykruchy system
Michał Andrzejewski -
Cześć Paweł, fajnie, że wpadłeś:) Jeśli chodzi o recenzję to sama prawda. Twoje szkolenie tylko upewniło mnie, że niedługo wpadnę do Ciebie na żywo i z przyjemnością przybiję piątkę:)
Dorota -
Szkolenie Social Media Marketing jest idealne dla mnie. Dlaczego? Długo zastanawiałam się jaką drogę w świecie marketingu wybrać. Jestem pokoleniem facebooka, więc doskonale rozumiem jak prostym i skutecznym narzędziem w rozwijaniu firmy, kreowaniu wizerunku może mieć ten komunikator. Prowadzę już funpage kawiarni, z którą współpracuję, więc wskazówki o zaoszczędzeniu czasu przy komunikatorze są bezcenne! Pozdrawiam serdecznie!
Michał Andrzejewski -
Witaj Dorota,
Dzięki za komentarz z uzasadnieniem swojego wyboru. Zadanie w 100% wykonane, a więc kod zniżkowy wędruje do Ciebie poprzez maila:)
Jestem pewien, że wiedza zdobyta na szkoleniu pozwoli Ci jeszcze lepiej prowadzić marketing dla siebie i innych!
Przemysław -
Szkolenie Grywalizacji jest dla mnie. Pracuję z zespołami kształceniowymi. Z doświadczenia wiem, że 3x skuteczniejsze jest przekazywanie wiedzy za pomocą grywalizacji. Motywuję mój zespół do działania, dzięki temu jest często proszony o wykonywanie projektów. Chciałbym, aby moje metody były skuteczniejsze niż dotychczas. Mam nadzieje, że kurs Pana Pawła pokaże skuteczne i sprawdzone metody na wprowadzenie gry w marketingu.
Michał Andrzejewski -
Cześć Przemysław,
Myślę, że to będzie dobry wybór dla Ciebie. Grywalizacja jest przez większość marketerów uznawana za ważny trend najbliższej przyszłości dlatego warto ją poznać lepiej i dokładniej. Dzięki za aktywność, a kod rabatowy wyląduje zaraz w twojej skrzynce:)
Marta -
Najbardziej interesuje mnie Szkoła Copywritingu, bo jak wiadomo pisać umie wielu, ale pisać tak, żeby ktoś chciał to przeczytać to już sztuka
Michał Andrzejewski -
Witaj Marta,
Dzięki za komentarz. Kod rabatowy wędruje do Ciebie. Życzę Ci owocnej nauki, a potem twórczego i skutecznego copy:)
Szymon -
Najbardziej interesuje mnie szkolenie z Social Media Marketing i przyznam, że miała na to wpływ Twoja recenzja. Półprofesjonalnie prowadzę kilka fanpage’y i z chęcią w usystematyzowany sposób poznałbym podstawy działań w mediach społecznościowych. Intuicja to nie wszystko, na pewno przydałoby mi się parę dobrych rad od kogoś z doświadczeniem Pawła. Pozdrawiam.
Michał Andrzejewski -
Hej Szymon,
To świetnie, że moja recenzja pomogła Ci w wyborze. Na pewno będziesz zadowolony i zdobędziesz bardzo cenną wiedze i umiejętności. Życzę owocnej nauki, a po szkoleniu i wdrożeniu daj znać jak wyglądają twoje efekty.
Oczywiście kod rabatowy wysyłam Ci na maila:)
Kuba -
Wybrałbym Social Media Marketing – oglądałem wersję darmową i była świetną zapowiedzią. Poza tym czytałem już książkę Pawła o Grywalizacji i wiem, że ten człowiek zna się na rzeczy
Michał Andrzejewski -
Witaj Kuba,
Dlatego właśnie dałem Wam linka do wersji darmowej bo spodziewałem się, że przekona Was, że to dobry wybór:) Dzięki za aktywność i zgodnie z obietnicą przesyłam kod rabatowy.
Klaudia -
Ja z chęcią skorzystałabym ze szkolenia Jak puścić w ruch kampanię wirusową? Jestem ciekawa czy są jakieś metody, które zawsze działają i powstaje wirus.
Klaudia ostatnio opublikował/a.Jak założyć żaluzje bez kasety?
Michał Andrzejewski -
Hej Klaudia,
W życiu nie poznałem jeszcze techniki marketingowej, która zawsze działa i podobnie jest z kampaniami wirusowymi. Ale na szkoleniu na pewno dowiesz się jak zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu w tej sferze.
Dzięki za komentarz i przesyłam Ci ostatni kod rabatowy:)