Szkolenie „7 najważniejszych trendów w psychologii sprzedaży” – strategie dla Was – cz. 2
Zgodnie z obietnicą dziś przedstawiam Wam drugą część najważniejszych strategii dotyczących nowoczesnej psychologii sprzedaży.
Będzie trochę statystyk, liczb i danych pokazujących w jaką stronę zmierza rynek. Będzie też o tym, że jesteśmy z natury leniwi i dążymy do maksymalnego komfortu i wygody.
»»»
1) Koncepcja SO-LO-MO
» to skrót opisujący 3 kluczowe trendy w psychologii sprzedaży:
SO – Social LO – Local MO – Mobile
(socjalny) (lokalny) (mobilny)
Kilka ważnych statystyk:
» 10 mln Polaków regularnie korzysta z Facebooka.
» 70% Amerykanów korzysta z różnych form Social Media.
» 70% decyzji marketingowych podejmowanych jest poprzez znajomych i polecanie.
» w 2013 roku 50% rynku to smartfony.
» 96% użytkowników smartfonów sprawdza w ten sposób produkty, a 94% szuka lokalnego źródła informacji (biura, sklepu, serwisu).
» konwersja poprzez smartfony (realny zakup) to tylko 1%!
» 90% sprawdzających produkt przez smartfon w ciągu 24h dokona zakupu.
» 70% sprawdzających produkt przez smartfon wykona telefon do firmy.
» 66% sprawdzających produkt przez smartfon odwiedzi sklep.
Z tych statystyk wynikają konkretne wnioski:
- Walutą przyszłości jest informacja!
- Co musisz dać, aby coś otrzymać?
- Czy ludzie łatwo Cię znajdą? Czy jesteś widoczny?
- Co ludzie chcą od Ciebie dostać?
- Daj ludziom interesujące informacje, a oni potem sami przyjdą,
- Przedstawiaj proste rzeczy prostym językiem,
- Oferuj wartości, które wiążą się z twoim produktem lub usługą.
2) Automatyzacja
» Żyjemy w czasach, w których ludzie żyją w pośpiechu, stresie i często pod presją. Dlatego tak ważna staje się szybkość i wygoda obsługi klienta.
» Stwórz system, w którym klient będzie mógł dokonać zakupów samodzielnie bez pomocy pracowników firmy.
» Stwórz system, w którym klient będzie mógł sam modelować produkt (dobrać kolor, rodzaj, kształt, elementy uzupełniające).
» System CRM (Customer relationship management) zamień na CXM (Customer Expierience Management).
CXM to system zarządzania doświadczeniami twoich klientów. W systemie gromadź informacje na temat wszelkich form relacji klienta z twoją firmą (dotychczasowe zakupy, kontakty, reklamacje, polecanie itp).
» Ludzie mają tysiące spraw na głowie, a więc musisz im regularnie przypominać o twojej marce.
Wysyłaj maile, smsy, listy lub kontaktuj się przez telefon. Pamiętaj o ochronie danych osobowych i uważaj żeby nie przesadzić z częstotliwością kontaktów.
» Najefektywniejszy marketing będziesz prowadzić metodą “pozyskaj klienta i umieść go w systemie”. Regularnie dbaj o niego i sprawdzaj zadowolenie.
» Zaprojektuj system marketingowy w ten sposób, aby zapewniał klientom rozrywkę i edukację (tzw. edutainment).
To na razie tyle w temacie nowoczesnej psychologii sprzedaży. Czy te statystyki i strategie Was zaskoczyły? A może już je przewidzieliście? Napiszcie w komentarzach, które pomysły zamierzacie wykorzystać w praktyce!
Anka -
Oba wpisy tematyczne rzeczywiście dużo potrafią powiedzieć o strategii, jaką powinno się wprowadzić w życie. W rzeczywistości, jest to ogrom pracy, choć punktowo zmieściły się w dwóch wpisach.
Ważne, aby się dodatkowo nie przeliczyć z możliwościami. Jeśli już rozpocznie się korzystanie z Social Media do promocji, niestety trzeba być aktywnym na tym kanale, lub kogoś w tym celu zatrudnić.
Anka ostatnio opublikował/a.Metalowy system zabudowy wnęk, szaf i garderób STOLMEN od Ikei
Michał Andrzejewski -
Tak, zdecydowanie opisane tu strategie są przedstawione w bardziej małej i konkretnej pigułce, a jeśli by chcieć je rozpisać i rozplanować to na każdą można by przeznaczyć z tydzień. Ci jednak, którzy będą wytrwali na tyle żeby to zrobić z pewnością wybiją się na tle konkurencji.