Szkolenie „7 najważniejszych trendów w psychologii sprzedaży” – strategie dla Was – cz. 1

psychologia sprzedaży

W zeszły czwartek odbyło się webinarowe, interaktywne szkolenie Mateusza Grzesiaka pt. „7 najważniejszych trendów w psychologii sprzedaży”.

Będąc pewnym jakości prezentowanej tam wiedzy, zainwestowałem w dostęp VOD tak, abym mógł na spokojnie zrobić notatki i zaprezentować Wam najważniejsze punkty.

Nie wiem jak Wy, ale moje notatki ze szkoleń składają się ze zlepków najważniejszych zdań, pytań czy kwestii do przemyślenia. Podobnie będzie wyglądał ten post. Zobaczymy, czy spodoba Wam się taka forma prezentowania informacji.

Zapraszam Was do zapoznania się z najważniejszymi strategiami ze szkolenia.

»»»

1) Grywalizacja

  • Grywalizacja to zastosowanie zasad gier w marketingu i sprzedaży
  • zaangażuj odbiorcę w proces
  • konsekwencja – jak klient zrobi A to zrobi też B
  • daj wyzwanie i rozrywkę
  • stwórz warunki do ekscytacji i możliwości wygrania
  • dodaj elementy konkurowania i zdobywania statusu
  • zastosuj sekwencję i etapowość
  • pozwól na autoekspresję

Pamiętaj o tym, kiedy Twoi odbiorcy zapamiętują najlepiej:

Piramida pamięci Dale’a: (źródło: www.domszkolen.com)

piramida pamięci

Zdania do przemyślenia:

» Będąc sprzedawcą nie bój się wątpliwości klientów

» Im bardziej ktoś wątpi na początku, tym bardziej lojalny jest później

» Jaką ekscytację wywołuje Twój produkt?

» Czy oferujesz wygraną? (nagrody, odznaki)

» Czy oferujesz ścieżki kariery? (tak jak stosują to firmy, wojsko czy kościół)

» Czy po zakupie otwierasz ścieżkę kolejnych etapów? (sekwencja, napędzanie koniunktury)

2) Normy społeczne

  • model opierający się na przewadze korzyści nad kosztami staje się mniej ważny
  • ważniejsze staje się podobieństwo do normy
  • ludzie są skłonni robić to co zrobiła duża ilość innych osób (najlepiej żeby byli podobni)
  • dlatego Play odnosi ostatnio duże sukcesy reklamując się: “7 na 10 osób zmieniających operatora przechodzi do Play”
  • oblicz normy i statystyki dla twojej branży lub biznesu
  • wykorzystaj tylko pozytywne przykłady! Wybierz te statystyki, które mogą pokazać Twoje mocne strony i korzyści. Wykorzystaj przykłady w promocji i powiedz o nich ludziom.

»»»

W następnym wpisie przedstawię Wam kolejne trendy w psychologii sprzedaży i podam najważniejsze strategie. Na razie dajcie mi znać, czy taka skrótowa forma prezentacji Wam pasuje czy może wolicie dłuższe opisy i zagłębienie się w temat.

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

(2) ilość komentarzy

  1. Jest ok jak najbardziej ok, oczywiście dla mnie. Nie wiem jak dla innych. Ja osobiście nie lubię jeżeli jest dużo tekstu. Tak jest łatwiej wszystko zapamiętać. Łatwiej jest też się skupić.

    Ps. Super strategię dzięki…
    Adrian ostatnio opublikował/a.NowośćMy Profile

Odpowiedz na Adrian Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera