Ważne informacje dla moich Czytelników

Marketingowa Moc

Chociaż przez ostatnie miesiące na blogu wiele się dzieje to pomyślałem, że Wy – Czytelnicy widzicie tylko małą cząstkę tych zdarzeń. Pomyślałem, że warto opowiedzieć Wam dokładniej jak od środka wygląda sytuacja na Marketingowej Mocy.

Są jacyś ciekawscy?:)

»»»

1) Jakie są aktualności, nowości i ogólna sytuacja bloga?

Prowadzę bloga od półtora roku. Po wielu miesiącach testów i zmian doszedłem do optymalnego tempa. Nowego posta publikuję raz w tygodniu (najczęściej w niedzielę). Taka częstotliwość pozwala mi na spokojne przygotowanie, zebranie inspiracji, napisanie, sprawdzenie i konieczne poprawki. W takim układzie mogę również sprawnie połączyć blogowanie z życiem osobistym i zawodowym.

Chciałem żebyście o tym wiedzieli bo jedną z najważniejszych cech u blogera jest systematyczność. Gdy czytelnik kilka razy wchodzi na bloga i nie widzi świeżych materiałów to powoli o nim zapomina. U mnie Wam to nie grozi. Jeśli nic wyjątkowego się nie zdarzy to co tydzień możecie spodziewać się nowego wpisu. A jeśli coś miałoby się zmienić to na pewno dam Wam znać.

Jeśli chodzi o nowości to oprócz zmiany samego szablonu i designu w 2014 roku dużo nowego będzie się działo. Więcej o tym przeczytacie w punkcie 3.

Ważnym dla mnie tematem są również moi wierni czytelnicy oraz aktywnie komentujący. Statystyki z Google Analitycs pokazują, że ogólna ilość odwiedzających miesięcznie się powiększa (ok. 1500 UU miesięcznie), z czego ok. 25% stanowią powracający. Średni czas przebywania na blogu oscyluje natomiast w przedziale 3-4 minuty. Te dane pokazują mi, że dobrze czujecie się na blogu i widzicie sens w regularnych odwiedzinach. To bardzo motywujące dla mnie wnioski.

Oprócz tego chciałem podziękować zarówno nowym jak i regularnym komentatorom. Prowadzenie z Wami dialogów czy możliwość pomocy jest dla mnie jedną z fajniejszych czynności związanych z prowadzeniem bloga. W tym roku zachęcam Was do równie aktywnego komentowania i uczestniczenia w życiu Marketingowej Mocy:)

Wniosek dla Was: Co tydzień spodziewajcie się nowego wpisu. Śmiało i aktywnie uczestniczcie w życiu bloga!

2) Obserwujcie mój fanpage

W przypadku wielu blogerów fanpage na Facebooku służy głównie do informowania swoich fanów o nowych wpisach na blogu.

U mnie jest zupełnie inaczej. Traktuję mój fanpage jako przedłużenie Marketingowej Mocy i jako ważny środek do komunikacji z Wami. Dlatego też na moim fanpage dużo się dzieje. Mówiąc konkretnie kilka razy w tygodniu (czasem nawet codziennie) dodaję tam kolejne wpisy, które zawierają wartościową treść. Staram się miksować tam elementy merytoryki, doświadczenia i inspiracji oraz polecać Wam materiały, strony, blogi czy książki innych ekspertów.

Wniosek dla Ciebie: Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – kliknij tutaj i polub mój fanpage. Przeglądnij uważnie listę materiałów, które opublikowałem do tej pory. Jest tam bardzo dużo ciekawego contentu, który mógł się “zakurzyć” z powodu słabego zasięgu.

3) Poznajcie moje plany na przyszłość

Mam bardzo sprecyzowane plany na przyszłość związane z działalnością w marketingu. Prowadzenie bloga jest pierwszym etapem do stworzenia wyrazistej marki mojej osoby jako eksperta od praktycznego marketingu. Dając Wam za darmo wartościową wiedzę chcę zbudować społeczność, która mi zaufa i stwierdzi, że znam się na rzeczy.

Kolejnymi etapami i celami, które postawiłem sobie na najbliższe pół roku jest rozpoczęcie aktywnego działania jako marketer. Już niedługo możecie spodziewać się nowej, oficjalnej strony internetowej promującej moje usługi jako konsultanta marketingowego. Dodatkowo moje artykuły będziecie mieli okazję zobaczyć w branżowych czasopismach oraz specjalistycznych portalach internetowych.

Oprócz tego chcę spełnić swoje kolejne marzenie zawodowe a mianowicie zrobić pierwsze, własne, stacjonarne szkolenie marketingowe. Mam już przygotowaną wizję oraz szczegółowy plan tematów, a więc kolejne miesiące przeznaczę na przygotowanie logistyki oraz rozwijanie swoich umiejętności wystąpień publicznych.

Samo szkolenie będzie absolutną, praktyczną petardą i już jestem podekscytowany na samą myśl. Mam nadzieję, że z niektórymi z Was spotkamy się tam na żywo:)

Wniosek dla Was: Do czasu gdy konsultacje ze mną staną się płatne możecie wykorzystywać mój czas, wiedzę i doświadczenie. Mogę Wam odpisać, porozmawiać na czacie lub przez telefon (kilka sympatycznych czytelników już tak poznałem). Robię to ponieważ chcę nabrać jeszcze więcej doświadczenia oraz upewnić zarówno siebie jak i Was w tym, że jestem dobry w marketingu.

Szykujcie się też psychicznie na moje pierwsze, stacjonarne szkolenie marketingowe:)

4) Dajcie mi feedback

Czego chcielibyście więcej na blogu?

A czego mniej?

Co mogę robić jeszcze lepiej?

Wasze odpowiedzi na tego typu pytania są dla mnie zawsze bardzo cenne. Chociaż moja podstawowa wizja na temat tematyki, wyglądu bloga czy zasad na nim panujących jest mocna i wyrazista to spojrzenie z innej perspektywy często potrafi dać do myślenia i pozwala wyciągać mądre wnioski.

Wniosek dla Was: Piszcie do mnie oraz komentujcie wpisy na blogu i fanpage. Ważne tylko żeby było konstruktywnie i kulturalnie.

»»»

Zdjęcie z głównej: www.flickr.comSimon Adriaensen

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera