Jak skutecznie prowadzić Fanpage na Facebooku?

Jak prowadzić fanpage

Jeśli kilkanaście lat temu spytalibyśmy szefów zarówno wielkich jak i mniejszych firm, ile warta byłaby dla nich możliwość bezpośredniej i masowej komunikacji z ich potencjalnymi klientami, to odpowiedzieliby, że małą fortunę.

Dziś jest takie narzędzie i nazywa się stroną firmową lub fanpage na Facebooku. I chociaż jest to bardzo potężna “broń” w rękach marketerów, często jest niedoceniana lub wykorzystywana po prostu źle.

Dziś opowiem Ci, jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku, aby wykorzystać jego wyjątkowy potencjał budowania relacji, tworzenia autorytetu i rozwijania swojego biznesu.

»»»

Żeby zrobić dla Ciebie najlepszą listę strategii prowadzenia fanpage’a postanowiłem połączyć wnioski z trzech źródeł:

  • obserwacja i analiza fanpage firm, które słyną z ich dobrego prowadzenia oraz mają dużą ilość i wysoki procent zaangażowanych fanów,
  • wiedza i wnioski nabyte od najlepszych marketerów w Polsce i na świecie,
  • doświadczenie nabywane wraz z prowadzeniem własnych fanpage.

Oto lista siedmiu strategii, która odpowie Wam na pytanie:

Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku?

1) Uczyń z fanpage’a jedno z głównych narzędzi komunikacji

Dlaczego strona firmowa na Facebooku jest genialną sprawą? Bo możesz rozmawiać z ludźmi, możesz ich słuchać, możesz pytać o zdanie, możesz wysyłać do nich komunikaty, możesz kształtować swój wizerunek, możesz pokazać jak to co robisz może im pomóc. Wymieniać dalej?

A to wszystko masz za darmo! Przynajmniej na razie, bo obawiam się, że prędzej czy później Facebook zacznie na tym zarabiać.

Nie traktuj więc prowadzenia fanpage’a po macoszemu. Postrzegaj go jako jedno z ważniejszych narzędzi promocji i komunikacji z Twoimi odbiorcami.

Stwórz kompleksową strategię rozwoju strony firmowej czyli zaplanuj:

  • jakie materiały będziesz publikował
  • jak często jesteś w stanie to robić
  • w jakich dniach i godzinach
  • do jakich odbiorców będziesz kierował komunikaty
  • jakie cele chcesz osiągnąć w przyszłości (np. ilość fanów i ich zaangażowanie).

Następnie regularnie i konsekwentnie trzymaj się strategii. Od razu nastaw się, że efekty przyjdą z dużym opóźnieniem, ale będą warte całego zachodu.

2) Podglądaj fanpage prowadzone przez najlepszych

Od kogo najlepiej się uczyć? Oczywiście od tych, którzy w danej dziedzinie radzą sobie najlepiej. Obserwuj i modeluj więc marki, firmy, osoby i organizacje, które są wzorem skutecznej komunikacji na Facebooku.

Na początku zajrzyj na pewno na fanpage:

A z rodzimego podwórka:

Zwróć szczególnie uwagę, jak te marki angażują swoich fanów, o co ich pytają, jakie zdjęcia i materiały wrzucają, z jaką regularnością to robią. To masa wiedzy do wykorzystania.

3) Prowadź dialog, a nie monolog

To bardzo częsty błąd na wielu firmowych fanpage. Moderatorzy takich stron tylko wysyłają komunikaty reklamowe, opisując swoje produkty i usługi, pokazując korzyści z ich używania, wklejając linki do ofert itp. Prowadzą więc nieustanny monolog i nie chcą w ogóle usłyszeć głosu klienta (lub dziwią się, że go nie słyszą). To tracenie bardzo wartościowych zasobów!

Dialog polega na tym, że słuchasz zdania twoich fanów, liczysz się z nim i bierzesz je pod uwagę.

Gdy tylko się da, stosuj więc różne, językowe formy angażowania Twoich fanów czyli: zadawaj pytania, proś o dokończenie zdania, rób zagadki i inne tego typu formy angażowania odbiorcy.

Tylko błagam niech to nie będą pytania w stylu: “Hurra, dziś piąteczek, a jaki dzień Wy lubicie najbardziej?”: lub “Nudzi mi się, co poradzicie?” Wysil się trochę bardziej i porozmawiaj z fanami w bardziej wymyślny i kreatywny sposób.

4) Myśl z perspektywy fana

Przed publikacją każdego posta zadaj sobie pytania:

  • Jaką reakcję wywoła ten materiał?
  • Czy zainteresuje moich fanów?
  • Czy zmotywuje ich i zainspiruje?
  • Czy będzie im przydatny, a jeśli tak, to do czego?

To piekielnie ważne kwestie ponieważ duża większość fanpage obfituje w posty, które interesują tylko i wyłącznie samego autora. I stąd bierze się znikome zaangażowanie fanów.

5) Nie strzelaj w “powietrze”

Sprawdzaj statystyki dotyczące najlepszego czasu publikacji postów. Im więcej potencjalnych odbiorców będzie akurat przed komputerem, tym potencjalnie lepsze efekty wirusowe może osiągnąć twój post. Analizuj też jaka grupa docelowa dominuje wśród fanów Twojego fanpage. Dzięki temu będziesz wiedzieć jak optymalnie dobierać materiały do publikacji.

PS. Szczegółowe statystyki znajdziesz w panelu zarządzania swojego fanpage.

6) Stań się elementem życia twoich fanów

Zamieszczaj zdjęcia i filmy ukazujące, jak Twoje produkty lub usługi towarzyszą klientom w ich życiu. Pokaż w ten sposób jak to co robisz działa w praktyce, jak pomaga ludziom, jak rozwiązuje ich problemy lub sprawia, że żyje im się łatwiej i lepiej.

Pamiętaj, że nic nie działa w marketingu lepiej jak rekomendacje zadowolonych klientów!

7) Cały czas miej na oku cel

“Celem skutecznego prowadzenia Fan Page jest stopniowe stworzenie marki eksperta w danej dziedzinie oraz budowanie relacji z odbiorcami”

Kieruj się tą zasadą. Rób tak, aby inni wiedzieli, że znasz się na tym co robisz. Rób tak, żeby inni wiedzieli, że można ci zaufać, że zależy Ci na ich zdaniu i że bierzesz je pod uwagę w rozwijaniu swojej marki.

Rób tak, a nie będziesz musiał sprzedawać. Sprzedaż “przyjdzie sama”.

»»»

A jak się mają Wasze fanpage? Przykładacie się do tej formy komunikacji marketingowej, czy traktujecie ją jeszcze po macoszemu?

Dajcie znać!

PS. Jeśli uważasz, że prowadzisz ciekawy fanpage i inni mogą się nim zainspirować, to pochwal się nim w komentarzach.

Artykuł wyszukany przez słowa kluczowe:

  • jak prowadzic strone na fb
  • prowadzenie fanpage
  • jak zwiększyć oglądalność postów fb
  • jak prowadzic ciekawie fun page
  • marketing salonu kosmetycznego artykuł
  • jak dobrze prowadzić stronę na fb
  • Marketingowamoc pl jak skutecznie prowadzic fanpage
  • nazwy fanpage o piłkarzu

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę.

(52) ilość komentarzy

  1. Powiem szczerze, że nie spodziewałem się że można aż tyle wyciągnąć z fanpage`a. Chociaż mam nadzieję, że nawet jak Facebook postanowi czerpać z tego korzyści (chociaż już zaczyna z reklam) to mimo to możemy na razie spać spokojnie.
    dcCentrum ostatnio opublikował/a.Aktualność 1My Profile

    • Zdecydowanie z Fanpage można wyciągnąć bardzo dużo. Oczywiście najpierw trzeba również sporo dać od siebie bo nowoczesny marketing w dużej mierze opiera się na dawaniu wartościowej wiedzy za darmo (na początku) i stopniowym budowaniu relacji.

      Niektórzy twierdzą, że w pewnych przypadkach prowadzenie fanpage jest bardzo trudne lub wręcz niemożliwe (np. w branżach technicznych – “nudnych” dla klienta), ale to mit. Tak naprawdę w każdym przypadku można ciekawie prowadzić stronę firmową. Jak to robić będę na pewno pisał w niedalekiej przyszłości na blogu lub na fanpage Marketingowej Mocy.

  2. Prowadzę fan page firmowy związany z modą ;) Z moich obserwacji mogę powiedzieć, iż czasami warto jest dać coś nieco wzbudzającego kontrowersje np. czarne obrusy na weselu i zapytać fanów czy to dobry pomysł. Post wywołał całkiem niezła burzę ;) Warto nie skupiać się wyłącznie na promowanych produktach, ale także dostarczyć fanom rozrywki :)
    Masa ostatnio opublikował/a.Oświetlenie rowerowe: nie świeć oczamiMy Profile

    • Bezpośrednie promowanie swoich produktów i usług jest (w dużej ilości) jest jednym z najczęstszych błędów wielu fanpage. Reklama powinna stanowić około 5% wszystkich wpisów, a reszta to dawanie wartościowej, darmowej wiedzy przeplatane z rozrywką, motywacją, inspiracją itd.

      PS. A wsadzanie kija w mrowisko, szokowanie, seks czy prowokacja to klasyki, które prawie zawsze skutecznie wpływają na zaangażowanie fanów. Kwestia tylko, żeby dobrze tym pokierować:)

  3. Masa, dziękuję za ten pomysł z “burzą” ;) Faktycznie, nie wpadłam na tak drastyczny pomysł. Również prowadzę bloga o tematyce mody (ale nie tylko). Ogólnie artykuł dający do myślenia, ale przede wszystkim zmuszający do działania :) Niby o tym wszystkim wiedziałam, ale przestałam praktykować pewne zasady, bo jednak trzeba się trochę wysilić, żeby napisać/utworzyć coś oryginalnego.
    Dziękuję :)
    Kasiolda ostatnio opublikował/a.Nie jestem jakąś tam lalą!My Profile

    • Kasiolda – zerknąłem na Twojego bloga i fanpage i muszę powiedzieć – nie wykorzystujesz potencjału dziewczyno!:) Masz fajną, chwytliwą domenę (kocham-byc-kobieta) ładny, przejrzysty szablon bloga, zróżnicowane materiały i wielką ilość fanów na fanpage! Tylko wszędzie 0 komentarzy oraz mało lajków i słabiutka aktywność. A możesz to w miarę szybko i prosto zmienić. Wciel w życie kilka zasad z tego posta i jestem pewien, że twój blog i fanpage zacznie żyć tak jak trzeba:) Jakbyś chciała dokładniejsze wskazówki to napisz do mnie na Fb albo na maila.

    • Witaj Radek,

      Dzięki za opinię o artykule. Widzę, że wybrałeś dosyć mocno już zagospodarowaną niszę (marketing internetowy), ale początek jest niezły. Życzę powodzenia:)

      PS. Kilka podpowiedzi odnośnie bloga: – > Sprawdź i uporządkuj swoje starcze posty (older posts) bo jest tam trochę przykładowych postów typu “lorem ipsum”, -> Przydałoby się też twoje zdjęcie oraz nazwisko w dziale o mnie. To zawsze pomaga lepiej zbudować wizerunek w sieci -> dałeś posta o zarabianiu na blogu, ale w tym dziale jeszcze nic nie ma… (albo mi się nie wyświetla).

  4. Kiedyś działało to nieco skuteczniej, bo obecnie post publikowany na fanpage trafia do małej ilości osób nawet jak posiada się dość dużo fanów. Nawet jak publikuje się o newralgicznych porach czyli między 20.00- 22.00 od wtorku do czwartku, to i tak rezultat jest nieporównywalny z tym co było kiedyś.

    Trzeba zadbać o to aby wywołać interakcje, czyli to o czym mówisz w artykule. Warto też od czasu do czasu promować post, aby trafił on do większej grupy osób. Skuteczniej działa to jeśli promuje się post, który jest świeżo opublikowany.
    Marcin Gurtowski ostatnio opublikował/a.Inwestowanie w grunty rolneMy Profile

    • Cześć Marcin,

      Tak, masz dużo racji. Facebook podobnie jak google ciągle kombinuje z tym algorytmem zasięgu i nigdy nie wiesz jak to wygląda tak naprawdę (poza tym, że wygląda tak, żeby na tym zarobili:) )

      Z drugiej jednak strony wytrwała i konsekwentna strategia wrzucania wartościowego kontentu i tak pokona te przeszkody, bo ktoś np. dwóch materiałów nie zobaczy, ale trzeci w końcu tak. A jak przekona się, że dany fanpage jest ciekawy to po pierwsze sam z siebie zacznie tam zaglądać, a po drugie będzie przeglądać wiele wpisów “w dół”, a nie tylko te pierwsze. Także warto pamiętać, że nawet jeśli pierwsze zmiany w kierunku aktywizacji fanów nie przynoszą natychmiastowych efektów to spokojnie, po pewnym czasie przyzwyczają się i zaczną angażować się znacznie bardziej.

      Jeśli chodzi o płatną reklamę na Facebooku to sam jeszcze jej nie stosowałem, ale w najbliższym czasie chcę z niej skorzystać. A ty Marcin testowałeś ją szerzej? A jeśli tak, to czy jesteś zadowolony z efektów?

    • Witaj Janusz,

      Skuteczne prowadzenie fanpage, szczególnie w jego początkowym etapie, rzeczywiście może być deprymujące i nudne gdyż jest dużo pracy z pozyskiwaniem pierwszych fanów i dawaniem wartościowego kontentu. Później trzeba przyzwyczaić fanów, że warto wracać i być aktywnym bo w zamian dostaną uwagę oraz cenną treść. Dopiero przy sensownej ilości fanów (500-1000) zaczyna działać efekt kuli śniegowej i zaczynamy widzieć przełożenie na efekty. Nie wszystkim starczy sił żeby dotrwał do tego momentu, ale z całą pewnością jest to warte wysiłku.

  5. Bardzo fajny i ciekawy artykuł. Jednakże na początku dobrze poprosić o pomoc swoich przyjaciół, potem zainwestować. Jak będzie gotowa jakaś baza osób zainteresowanych wtedy wykupić reklamę. Początki są bardzo trudne, ale mam wyznaczone cele i zobaczymy jak to dalej pójdzie… Próbuję wiele technik, ale jestem na początku drogi. Zobaczymy jak wyjdzie :). Pozdrawiam
    Ania ostatnio opublikował/a.DZIECKO – Najwspanialszy CUD ŚwiataMy Profile

    • Witaj na pokładzie Ania:)

      Widzę, że reprezentujesz tą samą Szczecińską Metropolię:) Życzę Ci dużo powodzenia na nowej drodze tym bardziej, że zajmujesz się fotografią, z którą sam jestem pośrednio, ale mocno związany.

      Masz fajny pomysł na obecność w internecie, a twoja strona jest przyjemna w odbiorze. Tak trzymaj, a jakbyś potrzebowała jakiegoś wsparcia marketingowego to pisz śmiało.

  6. Tak, trzeba czasami zbudzić kontrowersję. Ja z kolei dałam na naszym fp faceta w świątecznym sweterku – idealny wizerunek geja, Od razu masa komentarzy i dzięki temu zwiększona oglądalność.

  7. Prowadzę fan page o klubie piłkarskim FC Barcelona. Istnieje kilka takich stron, ale to nie ma znaczenia.. Mam na tyle “lajków”, aby tak jak napisaliście: “rozmawiać z fanami” jednak jak zadałam pytanie o ich najlepszego piłkarza, pojawiły się tylko dwa komentarze.. Jest możliwość również, że na życzenie fana dodam zdjęcie piłkarza z dedykacją dla danej osoby. Jednak nikt tego nie chce.. Ogłosiłam konkurs, na tło strony… Grafika, która zdobędzie najwięcej polubień, trafi na stronę… To też na nich nie działa.. Już nie wiem co mam robić.. Strony konkurencyjne są na tyle miłe, że pomagają w promocji mojej strony, czyli udostępniają link do mojego fan page na swoich tablicach. Trochę pomaga ale nie za wiele.. Nie wiem może kiepski pomysł miałam z tym fan page, ale… istnieje inna strona, która dodaje same zdjęcia piłkarzy i ma więcej polubień i komentarzy niż ja, co dodaję najnowsze aktualności ze świata hiszpańskiej piłki nożnej.. Proszę o pomoc:(

    • Witaj fanko Barcelony:)

      Przede wszystkim wyjaśniam, że Marketingowa Moc to nie wieloosobowy serwis tylko mój osobisty blog marketingowy. Także możesz zwracać się do mnie na Ty:)

      Przejrzałem twój fanpage i muszę stwierdzić, że robisz dobrą robotę. Stosujesz kilka podstawowych zasad budowania zaangażowania (pytania, małe konkursy, quizy, itp), a same efekty są całkiem niezłe. Masz regularne lajki i komentarze, także przy tej ilości fanów jest naprawdę ok.

      Pamiętaj, że w ostatnim czasie FB strasznie obciął zasięg więc twoje posty trafiają tylko do małej części wszystkich twoich fanów. Żeby poprawić zasięg możesz korzystać z płatnych form promowania postów. Nie jest to drogie, ale wiążę się z konieczności inwestowania w reklamę.

      Rób cierpliwie to co robisz, testuj różne formy postów i sprawdzaj, które najlepiej działają w angażowaniu twoich fanów. Współpracuj też z większymi serwisami czy fanpagami bo jeśli odpowiednio zainteresujesz ich autórów to mogą Cię mocno wypromować i przyspieszyć rozwój twojego projektu.

      Powodzenia!:)

      • Dziękuję za miłą odpowiedź:) Dodała mi większej motywacji:) FB moim zdaniem popełnia błędy.. Gdy chcę promować moją stronę, po 3minutach pojawia się komunikat, że “Wystąpił problem z utworzeniem reklamy dla Twojej strony” Od kilku dni tak jest.. Jedynie posty mogę promować, więc dobre i to:)

        Jeszcze raz wielkie podziękowania za odpowiedź i motywację:) Pozdrawiam

  8. Witam!
    Prowadzę, a w sumie dopiero co zaczynam prowadzić fanpage firmy narzeczonego : https://www.facebook.com/pages/Wojciechowski-Ubezpieczenia/176492305855590?fref=ts
    Jak widać, jest to branża ubezpieczeniowa, po części sprzedażowa. Kompletnie nie wiem, czym zachęcić fanów fp, do większego korzystania z niego. Prezentujemy oferty firmy, ale to chyba nie zachęca. Myślałam nad zorganizowaniem jakiegoś konkursu, może to by coś dało… ?
    Dzięki za ten artykuł, bo jednak edukowanie się na takich pomocach, może coś wskórać.

    • Witaj Patrycja,

      Obejrzałem Wasz fanpage i moim zdaniem jest prowadzony naprawdę solidnie. Mieszacie posty merytoryczne z postami bardziej rozrywkowymi i to jest dobra droga to utrzymania dobrego poziomu merytorycznego wraz z zaangażowaniem fanów.

      Fajnym pomysłem jest przypominanie fanom o obowiązku ubezpieczania się lub innego typu dbania o swój majątek czy życie. Powiedzmy sobie szczerze, że ubezpieczenia nie są najłatwiejszym tematem do promowania (trzeba opowiadać co złego może się stać gdy się nie zabezpieczysz) i dlatego trzeba podkreślać tę drugą stronę medalu czyli bycie mądrym i przezornym dbając zawczasu o różne, ważne aspekty życia.

      Z takich pomysłów, które przychodzą mi do głowy na szybko jest też pokazywanie kejsów z życia wziętych np. “Panu Kowalskiemu zalało mieszkanie, ale na szczęście był zabezpieczony i dzięki temu mógł pokryć koszty remontu”. Prawdziwe historie innych klientów często skutecznie działają na naszą wyobraźnię i skłaniają do refleksji pt. “A może warto zainwestować…?”

  9. Witaj Michale,
    Świetny artykuł i dyskusja. Super, że opowiadasz na każdy komentarz. Ja od kilku miesięcy prowadzę fanpage’a hotelu na Mazurach

    https://www.facebook.com/hotelsantamonicamikolajki

    Jestem na etapie żmudnego pozyskiwania fanów. Myślałam o konkursie ale czy przy tak małej liczbie fanów jest sens? Płatne reklamy nie dały oszałamiającego efektu. Najskuteczniejsza to 22 fanów za 50 zł promowania ;/

    Proszę o wskazówki.

    M.

    • Cześć Monika,

      Dzięki za pozytywny komentarz:) Rozmawianie z Wami daje mi dużą frajdę i satysfakcję dlatego prawie każdy może liczyć na moją odpowiedź.

      Sprawdziłem twój fanpage i widzę, że konkurs przynosi świetne efekty. Teraz tylko kwestia żeby na bieżąco “karmić” nowych fanów ciekawą i wartościową treścią.

      Gdybym miał Ci coś podpowiedzieć to postawiłbym się w osobie potencjalnego fana twojego fanpage i zadał pytania: co by mnie mogło tam zainteresować?

      - gdybym był już gościem w waszym hotelu i był zadowolony z pobytu to na pewno bym Wam kibicował i wyrażał pozytywne opinie

      - jeśli byłbym “świeżym fanem” to myślę, że zainteresowałyby mnie informacje o tym “dlaczego powinienem odwiedzić Mazury?”

      W tym przypadku byłoby dobrze gdybyście prezentowali najciekawsze miejsca na Mazurach, najładniejsze atrakcje, najlepsze formy spędzenia tam czasu. Jeśli to by mnie przekonało naturalnym wyborem mógłby być pobyt w Waszym hotel.

      Dodatkowo konkurs, który właśnie robicie pokazuje, że to strzał w dziesiątkę i warto go raz na jakiś czas powtórzyć.

      Życzę Ci powodzenia i zapraszam do regularnego odwiedzania i komentowania Marketingowej Mocy:)

  10. Wlasnie zaczalem prowadzic funpage swiezo zalozonej firmy kupwczasy.eu, facebook ciagle podpowiadal by promowac strone by osiagnac poziom 100 fanow. W chwili pisania tego komentarza, fanow jest 96, tylko z wlasnej promocji i zapraszania znajomych a bliscy znajomi swoich znajonych. Chcialbym by bariera 500 odob przekroczona zostala podobnie tylko czy jest to mozliwe? Porady z artykulu sa swietne! Na pewno bede sie ich trzymal! Pozdrawiam

    • Cześć Joseph,

      Opierając się na swoich znajomych i ewentualnie ich udostępnieniach możesz osiągnąć ok. wartościowych 50-100 polubień fanpage. Do 500 na pewno w ten sposób nie dojedziesz. Tak naprawdę powyżej 100 fanów zaczyna się prawdziwie wymagająca praca administratora bo trzeba wejść w tryb konsekwentnego wrzucania ciekawych treści i dbania o to, aby zobaczyła ją możliwie duża rzesza zainteresowanych odbiorców.

      Reklama na FB oraz opłacanie zasięgu są skuteczną (choć nie najtańszą) metodą rozwijania fanpage. Poza tym stosuj inne formy promocji oraz rady zawarte w tym artykule i będzie dobrze:)

  11. Wartościowy artykuł, a to ostatnio rzadkość, zwykle powielane są te same informacje.
    Jestem ciekaw jaki efekt może dać aktywność fanpage’a na fp konkurencji? czy przyrost lajków jest wart psucia sobie opinii w środowisku – bo taka aktywność chyba nie byłaby mile widziana przez właściciela fp na którym próbujemy się nieco wypromować…
    jak zyskiwać fanów ? płacić za promowanie ? w końcu bliscy znajomi o których wspomniał ktoś nade mną dość szybko się kończą …
    ja prowadzę bloga o zdrowym stylu życia
    niedawno założyłem mu fp https://www.facebook.com/WystarczyChciec
    póki co jestem w fazie zdobywania fanów ;)
    wystarczychciec.pl ostatnio opublikował/a.Nie faszeruj się chemią! Robimy własny jogurt!My Profile

    • Aktywność na fanpage “konkurencji” może dać bardzo dobre efekty i jest w miarę prostą metodą marketingową. Pisałem o niej w artykule “Strategia księżyca” Zresztą nie traktowałbym innych fanpage jako konkurencji. To raczej współpraca ponieważ w tej aktywności obie strony odnoszą korzyści.

      Administrator danego fanpage cieszy się z wszelkiej aktywności to jest lajków, komentarzy czy udostępnień, z kolei komentujący może się zareklamować i pokazać, że ma dużo ciekawego do powiedzenia. Pamiętaj tylko, że takie komentarze powinny być merytoryczne, sensowne i mieć odniesienie do omawianego tematu. Natomiast nachalna reklama rzeczywiście nie jest mile widziana.

  12. Dobrze jest wykorzystywać wszystkie możliwości jakie daje nam Internet. Ze wszystkimi punktami muszę się z Tobą zgodzić z wyjątkiem tego, że jest on w pełni darmowy ;) Jakiś czas temu, po aktualizacji kolejnej facebooka, niestety wiadome jest, że wpisy nie docierają do wszystkich, a jedynie w pewnym procencie. Co więcej, jak mamy profil mało zaangażowanych fanów to jedynym (często) rozwiązaniem jest wykupienie reklamy, a to jak wiadomo generuje koszta, które mają przełożenie na zamierzone działania, np. zwiększenie liczby fanów i dzięki ciekawemu content’owi mnoży ich zaangażowanie.

    Muszę wrócić do prowadzenia swojego fanpage’a, który jest skupiskiem ludzi lubiących moje fotograficzne prace. Choć wiem, że “wyjście z dołka” po długim nie publikowaniu będzie ciężkie a reklamy włączać nie chcę. Social media to ciężki kawałek chleba :)
    Pozdrawiam,
    E.

    PS. jak już ktoś zauważył w komentarzach, bardzo fajnie, że wchodzisz w interakcję z osobami piszącymi. To coś czego na wielu blogach (które lubię odwiedzać regularnie) brakuje. Powodzenia.
    Ewelina ostatnio opublikował/a.Relacja z Webwinkel Vakdagen 2014My Profile

    • Cześć Ewelina,

      Dzięki za wartościowy komentarz:) Rzeczywiście prowadzenie fanpage staje się coraz mniej “darmowe”. Facebook razem z Google dokonuje ostatnio tak szybkim i nagłych zmian w swoich algorytmach, że ciężko za nimi nadążyć, a artykuły czy książki po miesiącu mogą tracić aktualność:)

      W tym momencie moim zdaniem koniecznością staje się korzystanie z opcji promowania postów na FB. Bez tego zasięgi są po prostu zbyt marne. Spodziewałem się już rok temu, że FB pójdzie w stronę monetyzacji portalu tylko nie byłem pewien czy wybiorą reklamę czy opcję płacenia za prowadzenie fanpage. Pomimo wszystko na razie uważam za opłacalne inwestowanie w dotarcie do fanów na FB i regularnie promuję ważniejsze wpisy. Zobaczymy jak sprawa się rozwinie w najbliższej przyszłości.

      Jeśli chodzi o interakcję z fanami to jest to dla mnie jedna z najfajnieszych rzeczy w prowadzeniu bloga. Poczucie, że to co robię komuś się przydaje i ma wartość bardzo motywuje mnie do działania. Możecie mieć pewność, że zawsze śledzę to co piszecie i chętnie Wam odpowiem oraz poznam bliżej:)

  13. Witam.

    Bardzo ciekawy artykuł.
    Ja dopiero zaczynam przygodę z fanpagem oraz ze swoim sklepem internetowym.
    Sprzedajemy odzież używaną oraz końcówki serii.
    W ciągu 1,5 roku zdobyliśmy od zera 40tyś komentarzy na allegro. Teraz czas rozwinąć skrzydła i podbić facebooka.
    Nie miałem zielonego pojęcia jak to zrobić. ten artykuł pokazał mi drogę.
    Tak na marginesie 1,5 roku temu nie miałem pojęcia co to jest handel na allegro, nie mówiąc już o jakimś HTML-u.
    Teraz też nie znam HTML-a i tworzę sam szablony allegro.
    Jeszcze raz wielkie dzięki za te wszystkie rady.
    Mam nadzieje, że za rok będę miał 400tyś fanów na facebook-u

    pozdarwiam

    • Gratuluję świetnego wyniku na Allegro! Jak widać robisz świetną pracę i klienci to doceniają. Dodatkowo jesteś dobrym przykładem, że nawet jeśli ktoś zupełnie nie ma wiedzy w danym temacie to może to bardzo szybko zmienić. Kwestia tylko chęci i determinacji w rozwijaniu się.

      PS. Zdobyć 400 tysięcy fanów… to akurat dosyć ambitny cel:) Ale trzymam kciuki! Pamiętaj tylko, że teraz na FB znacznie bardziej liczy się jakość i zaangażowanie fanów niż ich ilość.

  14. Witaj Michale! Szukam pomocy w marketingu swojej strony internetowej http://www.pokrewnedusze.pl bo już doszłam do przysłowiowej ściany, że tak powiem :) Strona istnieje już prawie od trzech lat ale dalej nie przynosi zysków. Miał to być portal randkowy dla osób rozwijających się duchowo, czyli zainteresowanych ezoteryką, ekologią, itp. Przychód miał być od użytkowników za część płatną randek (ale użytkownicy nie płacą), od reklamodawców różnych kursów rozwoju osobistego itp (ale od kilku miesięcy się prawie nie reklamują) i z części wróżbiarskiej (ktoś mi podpowiedział pół roku temu, że ludzie będą dzwonić, więc zainwestowałam w tę część- ale nie dzwonią). Oprócz tego założyłam sklepik internetowy z artykułami ezoterycznymi ale sprzedaży prawie nie ma. Dwa lata temu założyłam stronę na FB, bo wszyscy tak robią, żeby skorzystać z social mediów ale szczerze mówiąc marnie mi to idzie (to pewnie sprawa pokoleniowa no i osobiście nie lubię FB, więc jako osoba prywatna tam nie istnieję :) Nie czuję tych mediów, nie mam pomysłu jak prowadzić funpage, co tam zamieszczać (więc moje wpisy są trochę przypadkowe :), z jaką częstotliwością no i czy w moim przypadku czy to w ogóle ma sens? Czy jest szansa, żeby moja aktywność na funpage przełożyła się na zyski ze strony? Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję na pomoc :(

  15. Aha, zapomniałam dodać że cały czas mam reklamę w google adwords (400 zł miesięcznie mi wychodzi, jeśli nie zamierzam kombinować w kampaniach, bo wtedy więcej) dzięki której faktycznie przybywa mi użytkowników – obecnie ponad 4 tys. utworzonych profili ale to się nie przekłada na przychody niestety.
    Pozdrawiam
    Emma

  16. Bardzo podoba mi się ten artykuł. Od kilku tygodni prowadzę fanpage zwiazany z motoryzacją http://facebook.com/MuscleCarsPolska :) Robię to bo jestem fanatykiem i szukam ludzi ktorzy mają podobną pasje. Wydaje mi się że wykonuje większość rzeczy o których mowa w artykule, nad niektorymi muszę popracować. Ale gdyby ktoś miał jeszcze jakieś rady to chętnie wysłucham. Pomysłów mam bardzo dużo ale potrzebuje do wykonania wielu z nich wiekszej “publiki” a lajki wybijają się bardzo powoli :/

  17. Bardzo ciekawy artykuł, od jakiegoś czasu prowadzimy fan page. Zapraszam zarówno na naszego FB, jak i bloga, bardzo chętnie usłyszę jakiekolwiek sugestie od kogoś kto ma szerszą perspektywę niż autor i świeże spojrzenie ;).

    Pozdrawiam serdecznie
    Gosia

  18. Próbuję się dostosować do tych metod, ale nie widzę żadnych efektów. Moja strona internetowa jest dosyć dobrze rozbudowana, codziennie mam minimalnie 700 wyświetleń. Natomiast na fb pomimo całkiem wysokiej liczby lajków niktnie chce się ruszyć żeby napisać jakikolwiek komentarz.

  19. Dopiero zaczynam przygodę z FB, trochę traktowałam to jak zło konieczne. Dzięki za artykuł, sporo informacji i zachęca do bardziej aktywnego działania. Popróbuje i zobaczymy, jakie będą efekty.

    Jedno, co mnie zastanawia jak „upiększyć” linki – nie bardzo mi się podoba taki długi link i próbuje znaleźć sposób jak to zrobić, aby np. tylko dwa słowa były linkiem. Nie wiem, czy to jest technicznie możliwe, aby skrócić linki tak jak się robi anchor. Nie sprawdziłam, bo jeszcze nie odkryłam jak się edytuje posty na fejsie i mam obawy, że wyjdzie < a herf… itp.

    Zadam dwa być może trochę naiwne, ale skoro już tu jestem, to może podpowiesz.
    Czy tam da się robić anchory?
    Jak edytować posty jak się zaliczy wpadkę np. literówkę?

    Dzięki za ciekawy artykuł, pozdrawiam J

    • Cześć Jagoda,

      1) Jeśli chodzi o punkt pierwszy czyli “anchory” to niestety na FB we wpisach nie ma możliwości używania języka htmla czyli nie można ich robić. Można jednak zmniejszać długie linki przy pomocy specjalnych serwisów, które zostały stworzone właśnie z myślą o skracaniu. Takim serwisem jest np. bitly.com Taki skrócony link może nie wygląda też super profesjonalnie, ale na pewno robi się zdecydowanie krótszy.

      2) Edytowanie postów jak najbardziej jest możliwe chociaż właśnie widzę, że Facebook już zaczyna trochę kombinować i nie daje takiej możliwości dla każdego postu. W każdym razie opcja “edytuj powinna być widoczna po kliknięciu w strzałkę, która wyświetla się w prawym górnym rogu każdego opublikowanego postu. W przypadku postów z zdjęciem opcja edytuj jest tez widoczna po kliknięciu w zdjęcie, tuż obok opcji “oznacz zdjęcie” i “dodaj lokalizację”

  20. Mediacje – to dziedzina, którą się zajmuję. Cały czas badam możliwości dotarcia do klientów. Temat jest delikatny, bo dotyczy osób, które znajdują się w konflikcie, kryzysie małżeńskim. Czy miałbyś Michale dla mnie jakąś podpowiedź, na co w takim przpadku zwrócić uwagę, położyć większy nacisk. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie dotychczasowe podpowiedzi.

    • Tak, można zlikwidować fanpage na FB. Poniżej instrukcja jak to zrobić:

      Logujesz się na swój fanpage (opcja: korzystaj z Facebooka jako – “nazwa twojego fanpage”) -> klikasz w zakładkę “ustawienia” -> w zakładce “ogólne” na samym dole znajdziesz opcję “usuń stronę”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera