Podstawy marketingu – czyli jak robić dobry biznes?

Podstawy marketingu

Witaj,

Blog Marketingowa Moc wystartował dynamicznie, a więc najwyższa pora abym rozpoczął zamieszczanie artykułów merytorycznych.

Na dobry początek przedstawię Ci kilka podstawowych pojęć – fundamentów nowoczesnego marketingu.  Ponieważ podstawy marketingu to temat, który poznasz zapisując się na kurs praktycznego marketingu, więc tutaj nie będę się powtarzał, ale zaprezentuję Ci kilka definicji, które dobry marketer powinien mieć wykute na blachę.

Od razu ostrzegam Cię, że poniższe definicje to moja interpretacja wiedzy marketingowej. Nie zawsze będzie się ona pokrywała idealnie z wiedzą akademicką, ale powinna być za to zrozumiała dla każdego właściciela małej firmy.

Zacznijmy od samej idei marketingu:

„Marketing to system zarządzania firmą, dzięki któremu osiągasz zyski poprzez spełnianie oczekiwań twoich klientów”

Aby wiedzieć komu masz sprzedawać swoje produkty lub usługi i czyje oczekiwania masz spełniać, powinieneś określić swój „rynek docelowy”

Rynek docelowy to zbiór osób określonych ze względu na pewne cechy (wiek, płeć, wykształcenie, dochody itp.). , które z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowane Twoją ofertą.

Przykład: Jeśli sprzedajesz karnety na fitness, to twoim rynkiem docelowym mogą być kobiety w wieku 20-35 lat mieszkające w mieście X i zarabiające między 1500 a 3000zł/miesiąc.

Im lepiej określisz swój rynek docelowy, tym skuteczniej będziesz sprzedawał.

Dlaczego?

No bo dużo łatwiej jest sprzedać coś osobie, która tego potrzebuje i szuka na ten temat informacji niż takiej, która jest zupełnie nie zainteresowana.

Jak możesz dokładnie określić swój rynek docelowy? Dowiesz się tego w kursie praktycznego marketingu oraz czytając raport “Kim są twoi klienci i jak ich znaleźć?”, który możesz ściągnąć tutaj.

Gdy wiesz już co i komu będziesz sprzedawał, pora abyś stworzył tzw. „Marketing mix”

Jest to jedna z najważniejszych  idei nowoczesnego marketingu.

Marketing mix to inaczej zestaw elementów składających się na skuteczne działanie Twojej firmy.

W ramach marketingowego mixu (inaczej koncepcji “4P”) wyróżniamy:

  • Product (produkt)
  • Price (cena)
  • Place (dystrybucja)
  • Promotion (promocja)

Poszczególne składniki czterech elementów mixu przedstawia diagram:

Marketing mix przykład

Jeśli wszystkie te elementy są odpowiednio zaprojektowane oraz zorganizowane, to twoja firma ma szansę zdobyć trwałą przewagę konkurencyjną.

Jak możesz odpowiednio zaprojektować wszystkie elementy marketingowego mixu?

Najlepiej spytaj o to swoich potencjalnych klientów i wykorzystaj badania marketingowe.

Badania marketingowe to zestaw narzędzi badawczych, dzięki którym możesz sprawdzić opinię aktualnych lub potencjalnych klientów na temat twoich produktów, usług lub całej firmy jako takiej.

Badania marketingowe pomagają Ci na bieżąco śledzić skuteczność twoich działań marketingowych i w razie potrzeby wprowadzić niezbędne korekty i poprawki.

Krótko mówiąc – pomagają Ci robić dobry biznes.

Artykuł wyszukany przez słowa kluczowe:

  • marketing mix przykład
  • podstawy marketingu

Od lat jestem pasjonatem nowoczesnego marketingu głoszącego zasadę „klient nasz partner” opartą na wzajemnym szacunku, uczciwej współpracy i „proponowaniu jakościowego produktu”, a nie jego wciskaniu na siłę. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się moja pomoc zajrzyj do działu doradztwo marketingowe.

Jeden komentarz

Odpowiedz na Tomasz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera