Identyfikacja wizualna czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie
Pamiętasz jak mówili Ci, że nie szata zdobi człowieka? Kłamali.
Bez względu na to, czy to sprawiedliwe czy nie, “opakowanie” tego, co oferujesz, w znacznej mierze wpłynie na reakcję odbiorców i ukształtuje ich opinie.
Jeden rzut oka może więc zdecydować, czy ktoś zrobi z Tobą interesy, czy od razu odwróci się na pięcie.
Dowiedz się, jak “opakować” ofertę, żeby pierwsze wrażenie pracowało zdecydowanie na Twoją korzyść.
»»»
Identyfikacja wizualna twojego biznesu to graficzny sposób, w jaki opakowujesz swoją ofertę.
Sprawa jest prosta.
Człowiek w ciągu pierwszych kilku sekund tworzy sobie zdanie o tym, co widzi.
Twoim zadaniem jest wykorzystać to psychologiczne zjawisko. Identyfikacja wizualna twojej firmy ma być profesjonalna, estetyczna, przyjemna dla oka i ma przekazywać wartości, którymi kierujesz się w biznesie. Masz się do tego przyłożyć, ponieważ ostateczna oprawa graficzna będzie Cię reprezentować przez minimum kilka kolejnych lat. Jednym słowem to poważna inwestycja.
Najlepiej będzie jeśli od razu przygotujesz cały system identyfikacji wizualnej. To znaczy, że chcesz mieć gotowy projekt dla:
- logo,
- strony internetowej,
- wizytówek i ulotek,
- bannerów i plakatów,
- ubrań służbowych,
- pojazdów firmowych,
- papieru firmowego,
- oraz innych materiałów promocyjnych (długopisów, smyczy, gadżetów).
Nie muszę chyba dodawać, że wszystkie te elementy mają być zaprojektowane w podobnej konwencji, a logo ma być obowiązkowym elementem.
Oczywiście nie jest konieczne, aby korzystać z wszystkich powyższych propozycji. Absolutnie jednak nie próbuj oszczędzać na dobrej identyfikacji wizualnej. Przemyśl dobrze, które z elementów graficznych będą Ci przydatne w przyszłości i przygotuj ich projekty zawczasu.
Jak przygotować projekty identyfikacji wizualnej?
Najlepiej zleć to profesjonalnej firmie. Chyba, że jesteś dobrym grafikiem, który sam będzie potrafił przygotować projekty. W przeciwnym razie nie kombinuj i wpisz w przeglądarce hasła takie jak: studio graficzne, studio projektowe, agencja interaktywna czy projektowanie graficzne i dodaj na końcu nazwę swojego miasta.
Przejrzyj kilkanaście stron, aby wiedzieć, jaki poziom prezentują poszczególne firmy. Skupiaj się przede wszystkim na ich portfolio, bo chcesz wiedzieć czy są w stanie zrobić dla Ciebie dobre projekty. Wybierz kilka najbardziej odpowiadających Ci firm i skontaktuj się z nimi.
Przykłady profesjonalnych projektów identyfikacji wizualnej: (kliknij w obrazek aby powiększyć widok)
Strony internetowe:
Wykonane przez toolpiks.pl oraz designio.plMateriały promocyjne:
Logo:
Wykonane przez toolpiks.pl oraz designio.pl»»»
Mam nadzieję, że te przykłady przekonały Cię, że inwestycja w system identyfikacji wizualnej twojej firmy to dobrze wydane pieniądze. Profesjonalna oprawa graficzna może wykonać za Ciebie pierwsze zadanie marketingowe: przekonać klienta do zainteresowania się Twoją ofertą.
Pamiętaj tylko, żeby to co elegancko opakujesz, okazało się pysznym cukierkiem, a nie zgniłym jajem…
Studio DESIGNIO -
Witaj Michał.
Bardzo ciekawie opisane zagadnienie. Myślę, że wiele osób trafiając do Twojego bloga i czytając ten wpis, spojrzy na logo oraz materiały reklamowe w zupełnie inny sposób.
Z doświadczenia wiem, iż często wybór logo opiera się na myśleniu “a tam. niech będzie byle jakie” lub po prostu “po co mi logo. dopiero zaczynam.”.
A kto powiedział, że z raczkującej działalności nie stworzy się wielkiego konsorcjum znanego na cały świat jak np. Nike, Coca-Cola… Ich właściciele też nie wiedzieli, że odniosą tak wielki sukces…
A swoją drogą dziękuje za docenienie i umieszczenie niektórych z moich prac.
Michał Andrzejewski -
Studio Designio – bardzo słuszna uwaga. Niektórzy zakładając firmę mają skromne cele polegające na przeżyciu od pierwszego do pierwszego.
A wizja rozwoju firmy powinna być szeroka i obiecująca! Stawiajcie sobie ambitne cele i zachowujcie się jak duża, poważna firma. Inwestycja w dobrą identyfikację wizualną z pewnością Wam w tym pomoże.
PS. Dzięki za możliwość skorzystania z twoich prac. Wzbogaciły one wpis wizualnie i są świetnym przykładem dobrej oprawy graficznej firmy.
Maksymilian Pęk -
Dzięki za wrzucenie kilku naszych prac, Twój blog rośnie w siłę
Michał Andrzejewski -
Dzięki Maks za udostępnienie świetnych materiałów! Na blogu będę regularnie doceniał ludzi i firmy, które tworzą profesjonalną i jakościową wartość dla klienta. To bez wątpienia wzór godny polecania i naśladowania:)
A jeśli chodzi o rozwój i siłę bloga to cieszę się że to zaczyna być widoczne. Plan i cele mam ambitne więc kierunek jest ostry do przodu:)