Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku? – cz. 2
W zeszłym roku najpopularniejszym artykułem pod względem ilości komentarzy, polubień oraz pozycjonowania w Google okazał się wpis: „Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku?„. Biorąc pod uwagę Waszą sympatię oraz fakt, że przez ostatni rok wiele się zmieniło, postanowiłem przygotować dla Was drugą odsłonę tego tematu. Mam nadzieję, że nowe wskazówki będą dla Was wartościowe.
Prowadzenie fanpage na Facebooku – Co się zmieniło?
Przez kilka dobrych lat Facebook przypominał instytucję charytatywną, która ze względu na wielkie serce i życiową misję jej założycieli daje ludziom mnóstwo „dobra”, ale nie żąda niczego w zamian.
Sielanka musiała się jednak kiedyś skończyć, gdyż Facebook to jednak nie instytucja charytatywna tylko typowa firma, która działa na zupełnie normalnych rynkowych zasadach. A normalna firma musi w końcu zacząć zarabiać!
W tym przypadku Mark Zukcerberg wybrał model biznesowy, który polega na tym, że najpierw przez dłuższy czas dajemy klientom potężną wartość i budujemy bazę adresową, a gdy osiągniemy już tzw. „masę krytyczną” włączamy mechanizmy, które pozwolą nam na niej zarobić. Właściwie jedyną niewiadomą był dla mnie sposób monetyzacji Facebooka. Nie byłem pewien, czy pójdą w stronę reklamy czy może jednak wprowadzą abonamenty na prowadzenie stron dla firm i organizacji.
Zuckerberg wybrał jednak opcję „reklamową” i od tej pory zaczęła się seria chaotycznych zmian algorytmu, których efektem były bardzo mocne spadki zasięgu postów tworzonych przez różne fanpage. W tym momencie sytuacja wygląda tak, że naturalne zasięgi oscylują w granicach 5-30% z tym że, górna granica dotyczy głównie stron naprawdę atrakcyjnie zarządzanych.
Zmiana polityki marketingowej Facebooka (a właściwie wejście na kolejny etap rozwoju) oraz zmiany algorytmów spowodowały, że fanpage trzeba prowadzić nieco inaczej. Przygotowałem dla Was listę najważniejszych porad, które wynikają z mojego bezpośredniego i praktycznego doświadczenia.
Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku?
1) Wykupuj promocję dla najważniejszych wpisów
Facebook stał się dla firm medium reklamowym. To oznacza, że musisz płacić, aby skutecznie dotrzeć z komunikatem do swoich odbiorców. Nie ma co się nad tym użalać, trzeba ten fakt zaakceptować. Na szczęście koszt tej reklamy jest na razie stosunkowo niski w porównaniu z innymi kanałami promocji.
Gdy masz materiał, który ma szansę wzbudzić większe zainteresowanie Twoich fanów wykup opcję promowania postu. W tym momencie najniższym progiem jest 2zł dziennie więc nie pójdziesz z torbami. Ja regularnie wykupuję promowanie za 5 lub 10zł (dla fanpage mającego ok. 3500 fanów) i jestem zadowolony z efektów. Jeśli dany post okaże się atrakcyjny masz szansę, że polubienia i udostępnienia fanów dodatkowo podbiją całościowy zasięg.
2) Buduj bazę fanów „naturalnie”
Na Facebooku jak i w całym biznesie – możesz zrobić coś na szybko lub możesz zrobić to samo powoli i konsekwentnie.
Jeśli będziesz budował fanpage metodą szybkich strzałów (konkursy, wymiany „lajk za lajk” czy nawet reklama na FB) to ilość fanów zacznie dynamicznie rosnąć, a Ty będziesz się cieszyć. Ale tylko do czasu, gdy przekonasz się, że masz całą masę „pustych fanów”, których aktywność jest zerowa. Tacy fani są później tylko zbędnym balastem.
Polecam Ci budowanie zarówno fanpage jak i każdej innej bazy adresowej metodą spokojnych, wytrwałych kroków, które pozwolą Ci zdobywać tylko fanów, którzy przyjdą tam dlatego, że rzeczywiście coś ich zainteresowało. Oczywiście ta droga jest zdecydowanie bardziej żmudna i wymaga cierpliwości oraz dużo pewności, że to co robimy ma sens. Pocieszę Cię jednak i zaznaczę, że budowanie fanpage to proces przypominający turlającą się kulę śniegową. Im więcej śniegu po drodze się do niej przylepi tym kula pędzi szybciej i w pewnym momencie jest już nie do zatrzymania.
Jak można budować bazę fanów naturalnie? O tym przeczytasz w kolejnych podpunktach.
3) Napisz do swoich fanów
Chociaż jedna z naczelnych zasad prowadzenia fanpage głosi „prowadź dialog z fanami” to w praktyce jest to dosyć trudne. Oprócz słabych zasięgów i wyzwania jakim jest tworzenie angażujących treści dochodzi jeszcze fakt, że fanpage z natury jest bardziej anonimowy i mniej „ludzki”.
Można tę relację jednak wzbogacić i napisać bezpośrednio do swoich fanów. Oczywiście nie możesz wysyłać wiadomości „jako fanpage”, ale możesz to robić z osobistego konta. Gdy dostaniesz powiadomienie o zdobyciu nowych fanów wejdź na ich profile i wyślij im indywidualne wiadomości. Napisz kim jesteś i dlaczego do nich piszesz. Przywitaj na swoim fanpage i życz miłej zabawy. Poproś o regularną aktywność i spytaj co ich najbardziej interesuje.
Dzięki temu twój fanpage od razu zyska bardziej „ludzką twarz”, a Ty zbudujesz większe zaufanie jako jego autor.
Ważna uwaga: Jeśli nie masz danej osoby w znajomych, twoja wiadomość najprawdopodobniej trafi do skrzynki odbiorczej pt. „inne”. Jeśli chcesz mieć pewność, że adresat zobaczy wiadomość musisz dokonać niewielkiej opłaty. Pamiętaj też, aby nie przesadzać z ilością takich wiadomości dziennie i różnicować ich treść. W przeciwnym razie może to zostać zakwalifikowane jako spam.
4) Poproś o pomoc znajomych
Skoro głównym problemem w prowadzeniu fanpage jest zasięg to oprócz metod płatnych powinniśmy wykorzystywać również proste, ale skuteczne metody bezpłatne. Jedną z lepszych jest korzystanie z pomocy znajomych. Raz na jakiś czas poproś ich o polubienie lub udostępnienie twojego postu. Nawet sama „łapka w górę” spowoduje, że informacja o twoim fanpage pokaże się również znajomym twoich znajomych.
Ważna uwaga na temat udostępniania! – Jeśli Ty udostępniasz jakąś wartościową stronę lub artykuł zawsze dopisz kilka słów od siebie. Naczelnym marnowaniem potencjału tej metody jest udostępnianie materiałów bez żadnej rekomendacji. Taki materiał od razu wtopi się w szarą masę innych wpisów na ścianach i ma bardzo małe szanse na wyróżnienie się. Również w przypadku gdy Ty prosisz znajomych o udostępnienie zaznacz, że kilka słów wstępu będzie bardzo mile widziane.
5) Wykorzystaj strategię księżyca
Strategia księżyca to świetna technika na wypromowanie projektu, który znajduje się w początkowym etapie rozwoju. W dużym skrócie polega ona na tym, że do promocji wykorzystujesz dużych graczy na rynku – takich, którzy już mają zbudowane liczne grupy lojalnych fanów. Jeśli będziesz odpowiednio współpracował z „dużym” masz szansę przejąć część jego bazy.
Jak to działa w przypadku prowadzenia fanpage na Facebooku?
Pierwszym krokiem jest wyszukanie innych, popularnych fanpage z twojej branży tematycznej. Szukaj takich, które mają większą ilość fanów od Ciebie i które prowadzone są regularnie i w miarę atrakcyjnie. Im większa aktywność fanów na danym fanpage, tym większą masz szansę aby tam „zabłysnąć”.
Gdy wyselekcjonujesz już sobie odpowiednią grupę stron najlepiej zapisz sobie ich listę lub przynajmniej polub każdy z nich wykorzystując do tego konto swojego fanpage. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi wpisami.
Następnie wyszukujesz wpisy poruszające tematy, które są Ci bliskie lub w których czujesz się kompetentny. Jeśli uznasz, że w tym miejscu możesz napisać komentarz, który wniesie coś nowego do dyskusji, pokaże sprawę z innej perspektywy, pomoże fanom i da im dodatkową wartość to zrób to. Pamiętaj żeby komentować będąc zalogowanym na swoim fanpage.
Ważna uwaga: Pamiętaj, że strategia księżyca to nie jest pasożytowanie na większych partnerach! Stosuj ją tak, aby efektem była współpraca „wygrana-wygrana”. W przypadku działania na Facebooku jeśli na innym fanpage zamieścisz wartościowy komentarz pomoże to również autorowi danej strony (aktywność wysokiej jakości prawie zawsze jest mile widziana).
6) Korzystaj ze statystyk
Facebook udostępnia szeroki wachlarz statystyk dotyczący prowadzonej przez Ciebie strony. Korzystaj z nich w następujący sposób:
- W dziale „posty” sprawdzaj kiedy twoi fani są w internecie i na tej podstawie ustalaj odpowiednie dni i godziny do publikacji postów. Jeśli w optymalnym czasie akurat pracujesz lub jesteś zajęty korzystaj z opcji „planowania publikacji postów„. Jest ona bardzo wygodna i pomaga automatyzować twoje działania marketingowe.
- W dziale „osoby” sprawdzaj kim są twoi fani i czy taka struktura odpowiada ustalonej przez Ciebie grupie docelowej. Możesz tam analizować wiek, płeć, miejsce zamieszkania oraz język. Jeśli stwierdzisz, że struktura fanów odbiega od twoich wstępnych założeń będziesz wiedział, że musisz zmienić plan swoich działań związanych z promocją fanpage.
- W dziale „posty” sprawdzaj jak prezentują się twoje dotychczasowe posty pod względem osiąganego zasięgu oraz zaangażowania fanów. Dzięki temu będziesz wiedzieć jaka treść jest najatrakcyjniejsza dla twoich odbiorców.
»»»
Wykorzystując powyższe metody nie spodziewaj się spektakularnych efektów. To raczej sposoby na naturalne budowanie solidnej i jakościowej bazy zainteresowanych fanów. Realizowanie takiej strategii prowadzenia fanpage zajmie Ci długie miesiące, ale gdy przekroczysz barierę tysiąca polubień powinno pójść już z górki. Wtedy twoja strona stanie się już potężną kulą śniegową.
Dajcie mi znać w komentarzach jak idzie Wam budowanie Waszych fanpage. Czy spodobały Wam się moje dzisiejsze porady i zamierzacie je wykorzystać? A może macie jeszcze inne, skuteczne sposoby na osiąganie dobrych efektów?
Artykuł wyszukany przez słowa kluczowe:
- jak prowadzić fanpage
- jak promować fanpage
Hubert Oleszczuk -
W chwili obecnej temat facebooka jeszcze nie idzie mi za dobrze, chociaż powoli robię postępy. Na razie jest nudno i ciężko, jednak staram się zbudować fanpage metodami naturalnymi.
Do tej pory zauważyłem jedno – obrazki bardzo poprawiają skuteczność postów na fanpage (nawet nie chodzi o zasięg postępów, ale o reakcje ludzi na posty).
Planuję w przyszłości testować różne pory publikowania postów i obserwować reakcję odbiorców i zasięg w oparciu o statystyki.
Hubert Oleszczuk ostatnio opublikował/a.Określanie grupy docelowej czy inteligentne założenia co do odbiorcy?
Michał Andrzejewski -
Cześć Hubert,
Zdobycie pierwszych 50 – ciu fanów na fanpage jest w miarę łatwe bo zapraszasz swoich znajomych. Najtrudniejsze są kolejne dwie setki. W tym miejscu okazuje się, czy masz na tyle cierpliwości i wytrwałości żeby naturalnie gromadzić fanów tworząc atrakcyjną treść pomimo, że aktywność jest słabiutka i prawie nic się nie dzieje. Jak ten etap Cię zahartuje to później już jest bardziej z górki:)
Automator -
No i nareszcie coś z czego można się wszystkiego konkretnie nauczyć. Dzięki wielkie za konkretne porady. Teraz czas się zabrać za stworzenie porządnego fanpage’a Automatora.
Automator ostatnio opublikował/a.Jak zadbać o klimatyzację w naszym samochodzie?
Michał Andrzejewski -
No to życzę Ci, aby wskazówki zawarte w obu cyklach pomogły Ci rozkręcić ciekawy i wartościowy fanpage:)
Konrad -
Przyznaję, że mnie zainspirowałeś. Podłączyłem FB do mojego bloga i miał spełniać rolę „indeksatora” nowych wpisów, ale jednak zrobię inaczej – będę go prowadził jak na fanpage przystało. Nie wiem jak to Ci się udało, ponieważ analizowałem to zanim podjąłem decyzję. Cóż, zagwarantowałeś mi wiele dodatkowej pracy 😉 Naprawdę świetny artykuł.
Konrad ostatnio opublikował/a.Praktyczny przewodnik po Narzędziach dla webmasterów
Michał Andrzejewski -
Cześć Konrad,
Odwiedziłem Twoją stronę i zostałem na niej dobre kilkanaście minut. Bardzo ciekawe artykuły o różnych elementach pozycjonowania i kilka przydatnych wskazówek, o których jeszcze nie wiedziałem i na pewno wykorzystam w swoich działaniach. Widać, że znasz się na rzeczy i z tego względu decyzja o założeniu fanpage na pewno okaże się trafna. Fajnie też, że mój wpis zainspirował Cię do jej podjęcia:)
Przy okazji podeślij linka do swojego fanpage, a twoja strona tymczasem ląduje już u mnie w ulubionych. Powodzenia:)
Adam -
Pamiętam jak znajoma opowiadała o swojej pracy zaliczeniowej na studiach – przedmiot media społecznościowe. Trzeba było prowadzić blog lub fanpage przez semestr. Ona wybrała fanpage na facebooku. Temat wybrała chwytliwy bo był to profil hejterski :] przez niecały miesiąc nazbierała ponad 5 tysięcy lajków! Profil ostatecznie zawiesiła bo nie była zainteresowana zarabianiem w Internecie… dla mnie szkoda.
Michał Andrzejewski -
Wygląda na to, że to nawet był sensowny przedmiot i sensowny pomysł na pracę zaliczeniową:) Tylko, że prowadzenia profilu opartego na hejcie, znanej osobie czy głośnym wydarzeniu daje mylne wyobrażenie o skali trudności tego wyzwania. Fani na takim fanpage lajkują pod wpływem nagłych emocji i bardzo rzadko wykazują trwałą aktywność. No chyba, że są chronicznymi hejterami, ale wtedy współczuję takiej społeczności;)
Małgorzata Pajączkowska -
Ciekawa rada nr 3 odnośnie pisania do swoich nowych fanów. Co do prowadzenia bloga i fb, zauważyłam, że jak we wszystkim regularne umieszczanie wpisów robi swoje. I to jest chyba jeden ze sprawdzonych sposobów na osiąganie efektów. Oczywiście jeśli to, co wstawiamy interesuje konkretną grupę odbiorców.
Małgorzata Pajączkowska ostatnio opublikował/a.Odpowiednia technika, spryt, taktyka, szybkie reagowanie na ruchy przeciwnika. Sylwia Gruchała o swojej pasji – florecie i o własnej drodze do mistrzostwa
Michał Andrzejewski -
Oczywiście regularność jest podstawą, ale aktualnie bez promowania niewiele się osiągnie. Jeśli regularne wpisy będą docierały tylko do 5-10% fanów to nawet najciekawszy content się nie przebije. Polecam więc wrzucić kilka złotych na promocję każdego ciekawszego wpisu.
PS. Macie dobry pomysł z pisaniem artykułów biznesowych na podstawie doświadczeń znanych sportów, biznesmenów i innych ludzi sukcesu. Tylko pomyślcie jeszcze nad tym ciemnym tłem, mnie osobiście ono nie do końca przekonuje:)
Paweł -
Cześć.
Bardzo interesujące, dość świeże podejście do tematu. Pochwalić też trzeba przystępną forme tych porad. Czuje, że będę tu częstszym gościem 🙂
Mam jedną uwagę co do komentowania treści innych profili ze swojego „fanpejdżowego” konta. W tym temacie zalecałbym raczej ostrożność, często tego typu działania są postrzegane jako „podkradanie” publiki. Tym bardziej jeśli profil, na którym zostawiamy swój komentarz działa w tej samej branży, bo to w końcu konkurencja. Naprawdę trzeba tego typu zabiegi stosować bardzo rozważnie i za każdym razem przemyśleć swój post, bo może to zostać odebrane jako spam. Tym bardziej radze unikać komentarzy mających na celu tylko pozostawienie nazwy swojego profilu w komentarzach.
Michał mam prośbę o rekomendacje i polecenie jakiegoś poradnika dla początkujących e-marketingowców. Może mógłbyś polecić jakiś tytuł. Aktualnie prowadze blog oraz powiązany z nim fanpage półamatorsko, ale myśle o tym na poważnie więc chciałbym jakoś ugruntować wiedze 🙂
I jeszcze pytanie, jak myślisz czy do prowadzonego bloga powinno się również prowadzić fanpage tak jak ja czy raczej to zbędne? Zastanawiam się również czy nie podpiąć się też pod Tweetera, w końcu to mogłoby być źródło nowych czytelników 🙂
Michał Andrzejewski -
Cześć Paweł,
Dzięki za miłe słowa o moim blogu. Jak najbardziej zapraszam Cię do regularnych odwiedzin:)
AD.1 Jeśli chodzi o wykorzystanie „Strategii księżyca” i komentowanie na innych blogach to jestem świadomy, że to stąpanie po cienkim lodzie i trzeba to robić inteligentnie. Ale z drugiej strony ja jeszcze nigdy nie miałem problemu z posądzeniem mnie o spam czy kasowaniem komentarzy. Najważniejsze to pamiętać o tym, aby taki komentarz był wartościowy dla wszystkich stron czyli admina fanpage, jego fanów oraz dla naszej marki.
Oczywiście wiele osób ma z tym problemy bo chcą korzystać z tej techniki „szybko i skutecznie”. I później jest mnóstwo komentarzy w stylu „Świetna strona, zapraszam do mnie!”. Oczywiście takie działania wyzwalają od razu opór adminów. Polecam więc komentowanie tylko wtedy kiedy rzeczywiście czujemy, że możemy wnieść coś nowego, świeżego do dyskusji.
Warto wspomnieć również o tym, że nie musimy komentować na fanpage bezpośredniej konkurencji. Możemy być aktywni na stronach z produktami, usługami czy ideami, które są komplementarne z naszą działalnością czyli np. jeśli sprzedajemy buty do biegania to możemy poszukać stron traktujących o zdrowym trybie życia, o bieganiu czy nawet o odchudzaniu. Wtedy nasze komentarze mogą być świetnym uzupełnieniem prezentowanych tematów.
AD. 2 Prosiłeś o rekomendację poradnika na temat e-marketingu. Szczerze mówiąc w tym zakresie nie mam jakiejś wybitnie ulubionej lektury. W ogóle to postrzegam e-marketing jako odmianę, która podlega zupełnie tym samym zasadom co „matka” czyli marketing tradycyjny. Różnią się kanały komunikacji czy badanie zachowań Twoich odbiorców, ale podstawy są te same. Te podstawy możesz świetnie opanować dzięki książce Pawła Tkaczyka „Zakamarki marki” natomiast szczegółów poszukuj w indywidualnych kursach, artykułach czy poradnikach. Jeśli więc chcesz podszkolić się w internetowej analityce poszukaj materiałów o korzystaniu z Google Analitycs, jeśli chcesz zwiększyć wiedzę i pozycjonowaniu w internecie poczytaj kilka blogów o SEO i tak dalej. Ja właśnie w tej sposób od lat pogłębiam swoją wiedzę.
AD.3 Czy do prowadzonego bloga powinno się również prowadzić fanpage?
Zdecydowanie tak! Fanpage to bardzo ważne źródło ruchu dla każdego bloga. Pamiętaj tylko, aby fanpage nie składał się tylko z informacji o nowych artykułach, ale mieszaj je z dodatkowymi materiałami, które wzbogacą wiedzę i zainteresowania Twoich fanów. Będzie to element, który przekona ich, że warto śledzić twoją działalność.
Założenie konta na Twitterze również może pomóc, ale uważaj żeby nie przesadzić z ilością kanałów komunikacji. Im więcej profili, tym więcej pracy z tworzeniem wartościowej treści. A powielanie dokładnie tych samym artykułów i ich opisów nie jest najlepsze z punktu widzenia oceny jakości przez Google:)
Pit Radomski -
Narazie prowadziłem tylko strony na fb w formie wizytówki. Ale chyba faktycznie czas pomyśleć nad zebraniem fanów i regularnym dodawaniem postów.
Pit Radomski ostatnio opublikował/a.Breaking the SEO Rules: When Not to Follow Best Practices – Whiteboard Friday
Michał Andrzejewski -
Jeśli uważasz, że będziesz w stanie regularnie dostarczać fanom atrakcyjną i wartościową treść to zdecydowanie warto się przyłożyć do prowadzenia fanpage:)
ciekawe -
To płacenie za dostarczenie wiadomości do skrzyni odbiorczej jest już chore…
ciekawe ostatnio opublikował/a.Takiego show nikt się nie spodziewał – poznajcie kwartet Salut Salon
Michał Andrzejewski -
Teoretycznie ma to chronić przed wysyłaniem spamu. A w praktyce to wiadomo…:)
Bartosz -
Świetny, rzeczowy artykuł, aż miło coś takiego czytać. Jeżeli chodzi o mnie, to spróbuję pisać do nowych osób które polubiły mój fanpage. Na tą chwile jest to jedna, dwie osoby dziennie więc mogę sobie na to pozwolić. Poza tym wiele osób piszę do mnie z pytaniami więc myślę, iż może się to sprawdzić. Dzięki!
Bartosz ostatnio opublikował/a.Green Screen – Wideo marketing na wyższym poziomie
Michał Andrzejewski -
Cześć Bartek,
Dzięki za miłe słowa o artykule. Myślę, że w przypadku bloga eksperckiego (takiego jak Ty masz) pisanie wiadomości powitalnych do nowych fanów świetnie się sprawdzi. Moi fani reagują bardzo pozytywnie – dziękują i są często miło zaskoczeni.
Dramer -
Dzięki za wpis, dużo informacji, może odbuduję swój fanpage 🙂
Dramer ostatnio opublikował/a.Książki ePUB
betbut -
Słyszałam, że niektórzy nawet na tym nieźle zarabiają ale szczerze ciężko mi w to uwierzyć.
Nawet przez krótki czas prowadziłam funa, ale dałam spokój.
Michał Andrzejewski -
Przede wszystkim powinniśmy prowadzić fanpage z innym nastawieniem. Naszymi celami głównymi ma być budowanie społeczności skupionej wokół marki, utrwalanie jej w świadomości, informowanie o aktualnościach, a także dawanie fanom różnego typu wartości.
Jeżeli ktoś myśli, że mając 60 – ciu fanów puści na fanpage ofertę sprzedażową i zarobi to jest w dużym błędzie. Ale jak zbudujesz społeczność rzędu 1000 fanów i regularnie przypominasz im o sobie to jest spora szansa, że ich zaufanie osiągnie taki poziom, że zdecydują się skorzystać z twoich usług. Wtedy można prezentować już konkretne oferty, ale też trzeba uważać żeby nie zamienić swojej ściany w tablicę reklamową.
Wpływ fanpage na sprzedaż jest więc pośredni: najpierw budowa marki i autorytetu -> później nienachalna prezentacja i sprzedaż przeplatana cały czas wartościowym contentem.
Grzegorz -
Jak to jest z tymi kosztami promowania. Pisze Pan, że wykupuje promowanie za 5-10 zł, ja sprawdziłem u siebie i najniższy budżet dzienny to 15zł. Czy jest to od czegoś uzależnione?
Michał Andrzejewski -
Hmm dziwne. Prowadzę cztery różne fanpage i na wszystkich miałem takie same zasady płatności (od 2 zł dziennie niezależnie od ilości fanów).
Nie wykluczam jednak, że Facebook ma nieco inne zasady dla różnych typów fanpage. A ile ma Pan fanów na swoim fanpage?
PS. Tutaj może Pan poczytać więcej o szczegółach promowania postów na FB: https://www.facebook.com/help/547448218658012 Nie piszą jednak nic o minimalnej kwocie promocji.
Grzegorz -
Zasadniczo sama stronka powstała niedawno i nie zacząłem ja w żaden sposób promować więc ilość fanów jest mocno mizerna, gdyż zaledwie 16 osób. Nie zajmuje się nim jakoś szczególnie bo jest to tylko dodatek do bloga (biology.blog.pl), ale jednak temat mnie zaciekawił. Chciałem poznać temat, gdyż nosze się z zamiarem stworzenia fan page dla firmy a ten prywatny mógłby być formą testowania i nauki.
Adam -
Bardzo Ci dziękuje za sporo pouczających rad. Dzięki Twojemu poradnikowi będę mógł z powodzeniem prowadzić swój fanpage. Dodam, że nie wiedziałem do tej pory z czym to się w ogóle je i jak zdobywać fanów. Ty dałeś mi na to zagadnienie na prawdę szerokie spojrzenie. Mam nadzieję, że jeszcze coś kiedyś napiszesz na temat Facebook’a.
Adam ostatnio opublikował/a.Hurtownia bakalii
Michał Andrzejewski -
Witaj Adam,
Cieszę się, że artykuł o skutecznym prowadzeniu fanpage okazał się dla Ciebie pomocny. Rzeczywiście jak ktoś wcześniej nie miał z tym do czynienia to na początku może mieć spory mętlik w głowie. Ale praktyka oparta na stosowaniu sprawdzonych rad oraz testowaniu czyni mistrza:)
Facebook często wprowadza mniejsze lub większe zmiany więc bardzo prawdopodobne, że w przyszłości pojawią się na blogu kolejne odsłony wskazówek odnośnie fanpage.
benek -
Bardzo dobry wpis inni za takie informację chcą zapłaty a tu? mamy za darmo, ja bym do tego dodał jeszcze dołączenie do odpowiednich grup tematycznych i można naprawdę wiele zyskać dzięki FB
benek ostatnio opublikował/a.Co możesz zyskać tworząc mocne zaplecze SEO?
Tomasz Wydra -
Michale a czy możesz stworzyć podobny poradnik ale dla google+. Tutaj jest duży potencjał ale przez mało kogo wykorzystany
Michał Andrzejewski -
Do tej pory artykuł o marketingowym wykorzystaniu google+ był na dalszym miejscu w kolejce moich planów, ale ponieważ już kilka osób o niego prosiło nadam mu priorytet:)
Możecie się go spodziewać w okolicach najbliższej soboty/niedzieli.
PS. Dzięki za feedback co Was interesuje najbardziej!
Grzegorz -
Popieram prośbę Tomasza, przydałoby się odrobiny wiedzy o Google+, bo u mnie nic się tam nie dzieje, a może warto byłoby to zmienić.
Berta -
Macie, rację, chyba najlepiej ejst prowadzic fanpage jakiegos bloga. Wtedy czytelnicy przeskakują po prostu z blogosfery na facebooka i tam śledzą czy sa jakieś nowe notki.
Rentowiec -
Ja również przyłączam się do prośby Tomasza. Chętnie zapoznałbym się z poradnikiem na G+ Twojego autorstwa. Co do poradnika na FB, to wiele informacji przekazałeś, z których z cała przyjemnością będę wdrażał na swoich fanpage.
Michał Andrzejewski -
Dzięki! Poradnik o google+ pojawi się w weekend.
jacek -
Bardzo ciekawy artykuł, podoba mi się to podsumowanie wiedzy na temat mechanizmów „fejsbukowych”
Grzegorz -
Z Facebookiem jest o tyle prościej, że znaczna większość posiada tam już konto prywatne więc znają jego funkcjonalność w większym zakresie niż Google+ które nie jest jeszcze zbyt popularne.
Michał Andrzejewski -
Google intensywnie pracuje jednak nad tym żeby dystans pomiędzy Google+ a Facebookiem regularnie się zmniejszał. Arsenał narzędzi wpływu mają potężny więc warto być widocznym również na ich platformie.
Dawid Skrzyński -
Bardzo dobra i przejrzysta dawka informacji. Ja prowadząc Fanpage swojej firmy, mogę powiedzieć na pewno jedno. Posty zawierające obrazki lub filmy przyciągają o wiele więcej polubień i przekierowań np. na stronę niż sama sucha treść. Godziny publikacji też mają wpływ na oglądalność, u siebie największe zainteresowanie widzę we Wtorek / Środa wieczorem. Czasami Piątek. Również jeśli to możliwe, dołączam się do prośby o poradnik dla G+. Pozdrawiam
Dawid Skrzyński ostatnio opublikował/a.Przeprowadzka i remont a przechowanie mebli
Michał Andrzejewski -
Warto regularnie monitorować aktywność swoich fanów bo podlega ona ostatnio dosyć dużej zmienności. Kiedyś murowanym czasem był niedzielny wieczór, a piątek uchodził za słabiutki. Teraz sytuacja wygląda zupełnie inaczej i optymalne czasy publikacji mogą się znaczne różnić w zależności od fanpage i grupy docelowej.
Dzięki za prośbę o poradnik na temat Google+. W najbliższy weekend możecie spodziewać się nowego artykułu.
Żurawia łąka -
Fajny artykuł i wiele cennych wskazówek! Chcemy więcej! 🙂
Michał Andrzejewski -
Świetny Mundial w Brazylii nie pomaga mi w regularnym prowadzeniu bloga, ale już niedługo spodziewajcie się kolejnych postów:)
long4lashes -
Bardzo pomocny artykuł. W dobie zaśmieconych blogów i komentarzy ludzi od SEO takie informacje, jak powyżej na tak wartościowym portalu to naprawdę cenna sprawa. Żywe komentarze same świadczą o tym, jak pomocne i istotne są to treści. Polecam gorąco. Pozdrowienia dla Autora 🙂
Michał Andrzejewski -
Dzięki! Od początku zdecydowałem, że komentarze będą dokładnie moderowane żeby dyskusje były wartościowe oraz, żeby nie zrobić spamowego śmietnika. A sama rozmowa z Wami i odpowiadanie na komentarze to jedna z przyjemniejszych spraw związanych z prowadzeniem bloga:)
Michał Kowalski -
Płatne promowanie postów stało się już koniecznością. Ograniczenia zasięgów widoczności nakładane przez Facebooka są tak duże, że post może zobaczyć tylko 10% wszystkich fanów. Do zarządzania takimi płatnymi postami polecam aplikację PowerEditor – pozwala na większą kontrole zarówno wyglądu reklamy jak i kosztów.
Michał Kowalski ostatnio opublikował/a.7 błędów w jednym mailu!
Michał Andrzejewski -
Dzięki za podpowiedź. Sam nie testowałem, ale możliwe, że dla kogoś będzie przydatne.
Dominik -
Teraz tylko płatna reklama działa, co więcej trzeba płacić za czytelnikow niestety ale takie są fakty i Facebook dobrze o tym wie, że klient jest warty ceny
Dominik ostatnio opublikował/a.Jak pokonać lenistwo
Wojciech Rudzki | spółka z o.o. -
Nie dziwię się, że wpis ten był w zeszłym roku tak popularny. Daje dużo przydatnych wskazówek odnośnie prowadzenia fanepaga. Jednakże jak już wyżej wspominano największe znaczenie ma promowanie swoich postów (ewentualnie poproszenie lajkujących o obserwowanie bloga i zaznaczenie opcji, że chce się otrzymywać powiadomienia ze strony).
Wojciech Rudzki | spółka z o.o. ostatnio opublikował/a.Z jakich etapów składa się zakładanie i rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością?
Michał Andrzejewski -
Dokładnie, promowanie stało się koniecznością, ale z drugiej, tej pozytywnej strony, jakość materiałów wrzucanych przez większość użytkowników Facebooka ostatnio tak spadła, że coraz łatwiej „wybić się” umieszczając (nawet rzadziej) unikalny i ciekawy content.
Psycholog -
Super poradnik, sprawdzają się te rzeczy o których piszesz. Bo sam prowadzę FP. Mam koło 10k ludzi, „naturalnych”. Trzeba trafiać w gusta głównie. Muszę zobaczyć jak wychodzi to promowanie. Dzięki w każdym razie!
Psycholog ostatnio opublikował/a.Psycholog Warszawa, psychiatra, depresja – leczenie w Warszawie
Michał Andrzejewski -
Masz 10 tysięcy fanów i zebrałeś ich bez promowania? Jeśli tak to mega wynik:)
Marcin B. -
Na dniach będę zakładać fanpage dla nowego projektu. Trafiłem tutaj przypadkiem, ale od razu połknąłem obie części poradnika. Dzięki wielkie, na pewno się przyda 😉
Marcin B. ostatnio opublikował/a.Rozgrzewka – niezbędny element ćwiczeń
Michał Andrzejewski -
Świetnie! Wpadaj tutaj częściej:)
Patryk -
Świetny poradnik, taki ludzki promujący podejście ugruntowane przemyślane a nie na szybcika
Dzięki
Sklep SiteSEO -
Bardzo ciekawy artykuł. Trzeba powiedzieć, że obecnie coraz ciężej jest docierać do fanów ze swoimi postami. Niestety ale chcąc dobrze prowadzić profil to jednak trzeba trochę wydać na reklamy czy tak jak pisałeś promowanie postów, jednak robiąc to z głową można zyskać wiele wydając nie tak dużo. Warto też zaznaczyć, że prowadzenie profilu różni się w zależności od branży, ale niektórzy mają niesamowite pomysły nawet na branże, których prowadzenie wydaje się niezmiernie trudne (był taki przykład firmy – kontenerowce morskie, która na swoim profilu umieszczała zdjęcia zrobione podczas podróży). Jeśli chcemy mieć dobry profil to trzeba się trochę wysilić. Dzięki za ciekawy artykuł.
Sklep SiteSEO ostatnio opublikował/a.Kary ręczne od Google – jak się ich pozbyć?
Costec -
Hey!
Świetny artykuł. Mój problem z kolei polega na tym, co opisałeś na samym początku…
Prowadzę 2 fanpage. Pierwsza stronka to witryna mojej firmy – CMG Studio (300 polubień). Drugi fanpage dotyczy mnie bezpośrednio, jako producenta muzycznego i jest targetowany głównie na UK i USA (600 polubień). Na obu fanpage’ach grupa fanów była zdobywana przez reklamę, targetowaną na obszar osób o zainteresowaniach odpowiadających tematowi moich stron. Pomijam fakt, że reklama kosztowała mnie dość sporo (ok 1,10zł za „lajk”) to jej skuteczność była tym samym dość niska. Ale nie to jest głównym problemem. Sen z powiek spędza mi fakt, że statystyki postów są przerażające. Na 600 fanów post, który napiszę widzi 15-70 osób. Osób które go zlajkują, i które nie są moimi znajomymi – brak. Udostępnień oczywiście też. Nie twierdzę, że prowadzę idealnie fanpage, bo na pewno nie i wiele jest do poprawy, ale uważam że strategia, którą przyjął facebook jest dość nie fair w stosunku do nas – klientów. Najpierw płacisz za zdobycie fana a w ostatecznym rozliczeniu zupełnie nic Ci to nie daje bo 90% tych fanów i tak nie widzi na swojej tablicy postów z polubionej strony…
reishi -
Bardzo ładnie napisany poradnik. Facebook dalej jest największym serwisem społecznościowym więc warto mieć tam fanpage i go prowadzić wg. tego poradnika.
reishi ostatnio opublikował/a.Auricularia (Ucho bzowe, uszak bzowy, ucho judaszowe, grzyb mun)
Marek -
Na pewno warto posiadać tam konto. Może nie tyle co prywatne co firmowe, choć na kontach prywatnych pojawiają się przecież newsy z ważnych dla nas portali, które polubiliśmy. Właśnie zakładam swój pierwszy fanpage, a już z Twojego wpisu dowiedziałem się jak go prowadzić. Na pewno skorzystam ze wskazówek, ale pewnie upłynie jeszcze sporo wody w rzece zanim dowiem się o tym wszystkiego.
Marek ostatnio opublikował/a.Koła tworzywowo-gumowe
Rafał Banaczek -
Ogólnie portale społecznościowe tak jak tu opisany facebook czy też pinterest,nasza klasa itp. dają ogromne możliwości promocyjne jak i możliwości zarabiania nawet nie posiadając własnego bloga, chociaż ostatnio zauważyłem na facebook nagminne ogłoszenia nie zbyt uczciwych ludzi baa, nawet onet to wychwycił i opisał 🙂
A chodzi o ładnie zrobione formularze przechwytujące, i w tym przypadku nr.telefonu…
a potem przychodzą smsy które nas mogą kosztować nawet kilkadziesiąt zł miesięcznie za co? za nic ot taka pusta oferta.
Rafał Banaczek ostatnio opublikował/a.Email marketing – baza mailingowa metoda na zarabianie
Piotr Skrzypczak -
Dzięki za cenne uwagi, zwłaszcza Strategię księżyca. Sam zauważyłem, że obecnie jedynie reklama ma dużą siłę przebicia i można ją bardzo mocno targetować. Możliwości jakie Facebook dawał jeszcze 2-3 lata temu zostały znacząco zmienione. Z drugiej strony algorytm wg mnie zmienił się w całkiem dobrym kierunku (patrzę na to z poziomu użytkownika). Otrzymuję mniej badziewnych postów, które mnie kompletnie nie interesują.
Piotr Skrzypczak ostatnio opublikował/a.Wzór CV – Facebook – Twoja oś czasu
Michał Andrzejewski -
Ostatnio czytałem o ciekawym eksperymencie, w którym jeden bloger postanowił sprawdzić czy zmiany algorytmu wyświetlania postów na Facebooku rzeczywiście były wprowadzone po to, aby ułatwić użytkownikowi selekcję wartościowych informacji, a nie tylko po to, aby pobierać więcej opłat za reklamy itp.
Bloger usunął wszystkie filtry wyświetlanych postów (konkursy, reklamy itp.) oraz zaczął być ultra aktywny tzn. komentował i lajkował wpisy wszystkich znajomych, nawet tych, których sam nie pamiętał:) Efekty były interesujące oraz zabawne.
Po kilku dniach był zalewany tyloma powiadomieniami i na tablicy miał tak wielki śmietnik, że korzystanie z Facebooka stało się dla niego absolutną udręką. Okazało się, że zmiany algorytmu rzeczywiście mają swoje uzasadnienie w ułatwianiu życia użytkowników FB:)
Krzysztof -
Facebook to teraz prawdziwa maszynka do zarabiania kasy. Przyzwyczajeni marketingowcy ciągle ładują w niego kasę, bo uzbierali np. 1 mln fanów. Ceny idą ostro do góry, reklama do strony na AdWords wychodzi znacznie taniej… Skuteczność prowadzenia fanpage na FB bez reklam to teraz przy dużych tworach nikły procent organika… W skrócie – jeśli nie masz potrzeby, to się w to nie ładuj. Chyba że potrzebujesz dobrych linków 🙂
Krzysztof ostatnio opublikował/a.Wielozadaniowość – czy mózg to ogarnia?
Maciek -
Cenne wskazówki, z których na pewno będę czerpał, niemniej jednak tak naprawdę nie ma skutecznej metody, bo facebook to bardzo kapryśny organizm, który jest podatny na wiele czynników i nigdy nie można być pewnym, co zadziała, a co nie.
Maciek ostatnio opublikował/a.Hello world!
Michał Andrzejewski -
Dlatego prowadzenie fanpage traktujmy tylko jako jedną z form promocji i komunikacji z klientem i absolutnie nie opierajmy na nim całości marketingu. Jak mówią doświadczeni inwestorzy – „Nigdy nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka”:)
Facebookeiro -
Tego mi było trzeba, od niedawna ruszyliśmy z facebookiem, zdobyliśmy kilku fanów i koniec, null. Okazuje się, że trzeba tutaj wiele subtelnych działań, dzięki którym można popchnąć dalej machinę. Z pewnością skorzystam i zacznę tu zaglądać częściej!
pozdrawiam!
Facebookeiro ostatnio opublikował/a.ZakÅ‚ady Bukmacherskie – jak PRZEGRAĆ – rady TOP 10
Artur Wiktor -
Konkretny Artykuł! Myśle, że dobrym pomysłem byłoby stworzenie takiej instrukcji jak do Google+, bardzo dużo jest fajnych stron fanowskich, ale mało jest ich widocznych. Po ostatnich zmianach algorytmu bardzo widać obniżenie zainteresowania. U mnie świetnym zabiegiem było wykorzystanie małego triku 'call to action’ wygenerowany post przez konto reklamowe i Power Editor, oczywiście za darmo. Ale zauważyłem, że mam sporą liczbę nieaktywnym fanów i dlatego mój fanpage tak bardzo nie żyje. Czy możesz ocenić mój? Skuteczna Dźwignia Zarobkowa-Artur Wiktor.
Na pewno postaram się przeprowadzić dogłębną analizę moich fanpage, wtedy też wysnuje konkretniejsze wnioski.
Artur Wiktor ostatnio opublikował/a.Klucz do Sukcesu
tomek domyidachy.pl -
Czy tylko mi się wydaje, że żeby odnieść sukces z kampanią marketingową na fejsie, trzeba mieć produkt stworzony praktycznie tylko dla osób młodych? Próbowałem do tej pory różnych kampanii i te z facebooka mają najmniejszy, czasami zerowy efekt :/ Czy czasy świetności firmy Pana Zuckerberga mamy już za sobą czy za wcześnie ich pogrzebałem? 😀
tomek domyidachy.pl ostatnio opublikował/a.Budowa domu – Krok 11 RozpoczÄcie robót budowlanych
Maria -
Szczerze, to się zdziwiłam, kiedy zobaczyłam w tym artykule, że opcja wysyłania do kogoś takiej wiadomości, aby trafiła ona do głównego folderu odbiorczego, jest płatna…
Planuję wkrótce założyć stronkę dla mojego prywatnego bloga, na pewno postaram się wykorzystać część porad – może to głupie, ale jeszcze nie chwaliłam się nim znajomym…najwyższy czas, na pewno też pomogą 🙂
Maria ostatnio opublikował/a.Jak obniżyć cenę ubezpieczenia na życie?
jola -
witam, mam pytanie, dlaczego nie można promować postów przez smsa??? nie mam karty kredytowej lub debetowej a widze że bez tego ani rusz
Michał Andrzejewski -
To pytanie nie do mnie, lecz do Facebooka. Ale nie nastawiałbym się na to, że odpowiedzą:) A co do karty debetowej czy kredytowej to takie mamy już czasy, że w wielu przypadkach bez nich ani rusz.
Bartek - Memtor -
Wydaje mi się, że najczęściej popełnianym błędem jest ten opisywany w punkcie drugim. Najczęściej powstaje profil, organizowany jest konkurs z drobnym upominkiem, o którym wspomina się na różnych forach i „nabija” się polubienia. Potem tego typu profile mają po kilkaset fanów, a nic się prawie na nich nie publikuje i nie ma żadnej interakcji ze strony użytkowników. Wydaje mi się, że częściowo jest to wina klientów, którzy zlecają firmom od marketingu prowadzenie fanpage’u i jedyne na co zwracają uwagę jeśli chodzi o efekty zleconych działań to liczba polubień profilu. A przecież zdobycie kilkunastu użytkowników zainteresowanych tematem i udzielających się na profilu jest dużo lepsze niż setki „pustych” fanów. Mam nadzieję, że to podejście niedługo się zmieni.
Wiedziałem i wydawało mi się to nieuniknione, że Facebook wprowadzi w końcu reklamy ale płacenie za to, że wiadomość trafi do skrzynki odbiorczej zamiast do folderu „Inne” to przegięcie.
Warto byłoby jeszcze dodać, że publikując posty powinniśmy starać się dodawać do nich zdjęcia lub wideo ponieważ przyciągają więcej użytkowników.
Michał Andrzejewski -
Myślę, że płacenie za wiadomość prywatną wzięło się również z powodu zbyt wielu praktyk spamerskich. Wbrew pozorom Facebook wprowadza wiele zmian nie tylko z chęci zwiększenia dochodów, ale również ma na celu zwiększenie użyteczności i komfortu korzystania z serwisu przez jego użytkowników.
Julia -
mam takie pytanie prowadze fanpage, który ma zamiar wypuscic nowy produkt IT. chcemy dostrzec z produktem do fanów z Polski i z zagranicy. Czy ktos ma pomysł jak ogarniać wpisy na dwu-języcznym fanpag’u?
Czy generować content na FB tylko w języku angielskim? Nie chciałabym zeby fani z Polski poczuli się pominięci.
za wszelkie sugestie Wielkie Dzięki
Pozdarwiam
Julia
Michał Andrzejewski -
Zdecydowanie polecałbym stworzenie dwóch odrębnych strategii promocyjnych (w tym również oczywiście dwóch odrębnych fanpage) dla klientów z Polski i z zagranicy. Łączenie tego byłoby skrajnie trudne i nieefektywne. Pamiętaj, że jeśli coś jest do wszystkiego to najczęściej jest też do niczego.
Julia -
dzięki za odpowiedz i radę
Julia ostatnio opublikował/a.Czas na relaks Phuket i okolice!
Mira -
Wszystko cacy, tylko że na Facebooku tra regularna wojna o klienta. Dobrze mieć w sieci taką wizytówkę w postaci facebooka. Cieżej jest jednak prowadzić funpage, w taki sposób ,aby był odwiedzany. Zaniedbanie może zakończyć się utratą potencjalnych interesantów.
Mira ostatnio opublikował/a.mapa
Szymon -
A jakie treści na fanpage polecasz żeby przebić się przez próg 200 fanów? konkursy, codzienne postowanie, informacje z branży? Jak wytrzymać i się nie poddać ?
Michał Andrzejewski -
Aktualnie polecam rzadsze publikacje, ale bardzo dobre jakościowo i dodatkowo promowane. Codzienne wpisy nie mają już sensu bo zasięg organiczny jest zbyt słaby. Z konkursami dajemy sobie spokój bo ściągają tylko pustych fanów – tzw. łowców nagród, którzy później nie wykazują zaangażowania.
Przy tworzeniu wpisów zawsze kierujmy się zasadą empatii z fanami. Czy to co chcę opublikować może ich zainteresować? Czy pomoże im rozwiązać ich problemy? Czy zwiększy ich wiedzę? Czy znajdą w tym dodatkową inspirację? Jeśli czujesz, że odpowiedź na któreś z tych pytań jest twierdząca to zdecydowania warto wrzucać takie materiały.
Alicja -
Dzięki wielkie za Twoje rady. Dzięki nim udało mi się zgromadzić do tej pory o 300 fanów więcej, w przeciągu tygodnia. Do tej pory mój największy przyrost to było ok. 40 fanów tygodniowo. Czekam na kolejną część poradnika 🙂
Alicja ostatnio opublikował/a.Filtry do oleju
Michał Andrzejewski -
W najbliższych wpisach będę się raczej skupiał na innych sferach marketingu (niż Facebook czy Social Media), ale jeśli Facebook będzie nadal tak dynamicznie dokonywał zmian w swoim algorytmie, interfejsie czy funkcjach to niewykluczone, że stworzę jeszcze kolejne części poradnika:)
Marcin -
Artykuł na bardzo wysokim poziomie, sam dowiedziałem się bardzo dużo rzeczy które się przydają bo sam będę właśnie zaczynał zabawę z fanpage. Będę musiał przeczytać go jeszcze raz na spokojnie i wyciągnąć z niego jak najwięcej informacji. Dzięki i czekam na więcej.
Michał Andrzejewski -
Dzięki za Twoją opinię:) Jak najbardziej odwiedzaj bloga regularnie i odświeżaj swoją wiedzę jeśli tylko uznasz to za potrzebne.
Magdalena -
Oj Panie Michale, co my byśmy bez Pana zrobili… :):)
Bardzo dobry, pomocny artykuł, DZIĘKUJĘ 🙂
Michał Andrzejewski -
Hehe Pani Magdaleno myślę, że jakoś byście beze mnie przeżyli:D Ale jak mogę okazać się w czymś pomocny lub być źródłem inspiracji to dla mnie świetna sprawa:) PS. Dzięki za miłe słowa:)
Life Walker -
Przydatny wpis. Trochę rozświetlił mi drogę o co chodzi z tym zasięgiem.
Life Walker ostatnio opublikował/a.Jak siÄ goliÄ bez podrażnieÅ – Golenie na mokro
Przemek -
Dobre porady. Mam właśnie problem z Facebookiem bo chciałem prowadzić dwa fanpage dla dwóch stron powiązanych tematycznie, ale widzę że to coraz więcej pracy mi dodaje. Chyba skupię się na jednym fanpage i umieszczę na dwóch blogach zamiast dwóch osobnych.
Przemek ostatnio opublikował/a.Lista 15 najczęściej używanych phrasal verbs
fejsbukowy -
Jak wykupić reklamę za 2-5zł? U mnie jest tylko za 16 zł, a możliwość reklamy za 2zł lub 5zł pojawia się dopiero gdy chcę przedłużyć promocję kupionego już promowania za 16.
Michał Andrzejewski -
Wygląda na to, że kwota minimalna do promocji postów zależy od urządzenia jakie używasz. U mnie na komputerach stacjonarnych i laptopach zawsze jest to 2zł, ale już na tablecie czy smartfonie ta kwota potrafi być inna. Wypróbuj więc kilka różnych urządzeń i możliwe, że znajdziesz dogodniejszą opcję.
Basia -
Szkoda że nie trafiłam na ten artykuł wcześniej, może uniknęłabym błędów jakie popełniłam prowadząc fanpage bez żadnej wiedzy i dochodząc do wszystkiego sama.
Michał Andrzejewski -
Basia nie ma co się przejmować, lepiej zdobyć cenne doświadczenia popełniając po drodze dziesiątki błędów niż czekać w nieskończoność z nadzieją, że stworzy się ideał. Ja właśnie jestem na etapie poprawiania swoich pierwszych wpisów na blogu i nie mogę się nadziwić jak słabo pisałem na początku. Ale teraz mam pełno stron z bogatą treścią, którą mogą stopniowo poprawić i wyprostować ewentualne błędy. Tak samo jest z prowadzeniem fanpage czy każdym innym projektem. W miarę nabierania doświadczenia można modyfikować kolejne działania (a często również i te poprzednie – dotychczasowe) i poprzez to zwiększać jakość całego projektu.
Minecraft -
Witam, dziękuję za porady odnośnie promocji fp na fb. Najbardziej spodobała mi się część opisująca metodę Księżyca. Przyznam szczerze, że nie myślałem o promocji tą drogą a jak widać prowadzę promocję w podobny sposób ale na blogach. Prawda jest taka, że wszystko zależy od branży. W branżach w których wiek adminów jest niski ten sposób może nie przynieść skutecznych rozwiązań. Zazdrośnie strzegą ruchu oraz użytkowników nie pozwalając nikomu się w ten sposób promować.
Michał Andrzejewski -
Rzeczywiście strategia księżyca jest naprawdę mocną metodą budowania marki i zdobywania kolejnych klientów/fanów, ale trzeba ją stosować bardzo umiejętnie. Jeśli za mało się do tego przyłożymy i będziemy tworzyć słabe materiały, banalne komentarze, nie wnoszące nic merytorycznego wpisy wtedy admini czy właściciele „źródeł ruchu” mogą na to patrzeć nieprzychylnym okiem i ignorować lub kasować takie wpisy.
Natomiast w sytuacji, w której uważasz, że wartość twojego wkładu jest duża i współpraca na tej zasadzie może przynieść korzyści obu stronom, ale admin czy właściciel ciągle jest przeciwny wtedy polecam skontaktować się z nim osobiście i wytłumaczyć mu jak możecie sobie obopólnie pomóc.
EmaWitch -
Nie do końca przekonuje mnie propozycja pisania do swoich fanów. Kiedyś podjęłam taką próbę, ale zostało to negatywnie odebrane, wręcz jako naruszenie prywatności. Wielu ludzi na tyle mocno identyfikuje się z danym funpagem, że jakby zapominają, że przecież po drugiej stronie siedzi jednak jakiś człowiek i zarządza całością. Funpage ,,z ludzką twarzą” zapewne jest bardziej autentyczny, ale trudny to stworzenia. Bardzo ciekawy temat swoją drogą. Dzięki za kolejny związany z nim wątek.
Michał Andrzejewski -
To prawda, że pisanie do fanów swojego fanpage jest rozwiązaniem nietypowym, ale właśnie to pozwala się wyróżnić na tle wielu innych, które tego nie robią. Trzeba oczywiście być „delikatnym” i wysyłać wiadomości, które mają charakter uprzejmy i nieinwazyjny. Ja w swoich wiadomościach przedstawiałem się jako autor fanpage, wyrażałem nadzieję, że materiały, które tam się ukazują będą dla odbiorcy wartościowe oraz dodawałem, że w razie pytań czy wątpliwości odnośnie dziedziny (poruszanej przez fanpage) można się ze mną kontaktować i chętnie odpiszę. Niektórzy w ogóle nie odpisywali, ale Ci którzy odpowiedzieli najczęściej byli pozytywnie zaskoczeni. Nie spotkałem się też z żadnym przypadkiem negatywnego odbioru.
Także proponuję Wam testować to rozwiązanie, ale z uprzejmością i umiarem. Jeśli, któryś z fanów będzie chciał pogłębić relację to z pewnością zachęcony waszą wiadomością wykaże inicjatywę.
Wojtek -
Jestem pod wrażeniem artykułu. Fajnie, fachowo zebrana garść wiedzy. Takie fejsbookowe 5 przykazań. Fajnie ze w jednym miejscu, szkoda ze nie trafiłem tu wcześniej.
Ale pod największym wrażeniem Michal jestem tego ze Ty na prawdę nie tylko pieprzysz mądre kocopoly tylko faktycznie robisz…. Co mam na myśli? Nie natknąłem się do tej pory na blogera który odpowiedzialby na wszystkie pytania swoich komentatorów. Szok. Winszuje marketingowego podejścia z górnej półki. Przecież te komentarze to dopiero zbiór ogromnej ilości wiedzy. Taki naturalny dział FAQ.
Skoro wszyscy pytają ja też zapytam.
Myślisz ze przy obecnej polityce FB możliwe jest zgromadzenie wokół strony takiej widowni jak na Fly4free.pl albo loter.pl? A docelowo zarabianie na adsense? Czy jednak należałoby szukać innej drogi do zwiększania ruchu na stronie?
Prowadzę portal zbierający oferty najtańszych okazji lotniczych w Polsce http://bestloty.pl plus kanał na fb tej strony. Zbieramy oferty ze wspomnianego lotera Fly4free.pl Czy z mlecznych podróży. Mam niemal 1000 lajkow i zastanawiam się czy polityka szukania userow na stronę z Facebook ma w ogóle sens…
Czy w związku z marnymi zabiegami postów ciężko o biznes związany z adsense.
Czy masz jakieś pomysły jak to rozbujac?
Bo z moich obserwacji wynika ze na ten moment bez kasy na promocję na fb efekty są mizerne.
A znowu płacąc za promowane posty adsensy nie odrabiaja mi kasy wydanej na fb…
Jeżeli miałbyś jakiś pomysł na tańczy tu na forum czy odezwał byś się prywatnie to zapraszam. Ps mój fb to Wojciech Stanowski czekam na kontakt
Michał Andrzejewski -
Witaj Wojtek,
Dzięki za miłe i bardzo motywujące słowa o blogu:) Odpowiadanie na Wasze pytania, poznawanie Was i wchodzenie w interakcje było dla mnie zupełnie naturalne od samego początku tworzenia Marketingowej Mocy. Dlatego z przyjemnością odpowiadam na większość komentarzy wierząc, że po pierwsze, pomoże Wam to robić lepszy i etyczny marketing, a po drugie pomoże mi w mojej działalności doradcy biznesowego.
Myślę, że przedsiębiorcy czy blogerzy często boją się ujawniać za dużo wiedzy bo myślą sobie:
Z doświadczenia jednak wiem, że to działa zupełnie odwrotnie. Gdy widzicie, że jestem zupełnie normalnym gościem, ale takim, który zna się na określonym temacie i pokazuje, że działa długofalowo, to cześć z Was będzie skłonna mi zaufać i skorzystać z moich usług w przyszłości. A zaufanie i zadowoleni czytelnicy/klienci to dla mnie największa nagroda.
PS. Jeśli chodzi o pytania dotyczące stricte twojego biznesu to lepiej jak omówimy sobie to we dwójkę. Odezwę się do Ciebie na priv.
Jasiek94 -
Bardzo dobry artykuł. Bardzo mi pomógł ja tez mam cholerne problemy z like-ami ciągle trzeba o nie walczyć. Mam nadzieje że kiedy twoje rady wprowadzę w życie to mi pomogą. Z góry dzięki.
Krzysiek -
Cześć.
Świetny artykuł, wreszcie można się czegoś dowiedzieć. Jestem w fazie budowania grupy odbiorców, jak narazie 250 osób 🙂 Chciałbym Cię zapytać o płatne reklamowanie swojego fanpage. Mianowicie dziś pierwszy raz użyłem tej opcji, ustawiłem grupę do której ma kampania trafić, długość 2 dni emisji, budżet całkowity 35PLN, no i tu mały problem. Minęło już 9 h od kiedy to ustawiłem a jak narazie w menedżerze reklam statystyki wskazują same 0. Nie chodzi mi o brak „lajków” ale o zasięg, czyli nic nie zostało wyświetlone. Wszystko jest aktywne a zasięgu nie ma…..
Michał Andrzejewski -
Cześć Krzysiek,
Może być kilka rozwiązań tej kwestii. Możliwe, że wszystko było ok, ale są opóźnienia w wyświetlaniu statystyk lub algorytm Facebooka zdecydował się wyświetlać twoje reklamy później. Z drugiej strony twoja reklama mogła zostać również odrzucona z różnych względów, ale wtedy otrzymałbyś powiadomienie drogą mailową. Daj znać czy w końcu się udało i czy odkryłeś rozwiązanie.
Joannka -
Dziękuję za bardzo rzeczowy i konkretny artykuł. Ja dopiero zabieram się za pracę przy fanpagu, który już istnieje, ale na razie był prowadzony przez córkę mojego wspólnika.
Chyba nieźle sobie radziła bo mamy ponad 1000 fanów.
Czy mógłbyś spojrzeć na nasz fanpage i podpowiedzieć mi na co zwrócić uwagę?
https://www.facebook.com/pages/O%C5%9Brodek-wypoczynkowy-przy-stoku-narciarskim-w-Jacni/261389387305820?pnref=story
A w ogóle – to masz super ciekawą stronę – już ją sobie wrzuciłam do ulubionych i będę wracać.
Pozdrawiam i dziękuję
Michał Andrzejewski -
Witaj Joannka,
Bardzo miło mi to słyszeć. Czytelnicy, którzy zostają ze mną na dłużej to dla mnie wielka satysfakcja:)
Odwiedziłem Waszego fanpage na Facebooku i muszę powiedzieć, że to jedna z najlepiej prowadzonych stron dla tego typu działalności (hotele, ośrodki wypoczynkowe) jakie miałem okazję ostatnio widzieć! Widać, że córka wspólnika spisywała się dobrze:)
Co mi się bardzo podoba u Was:
– umiejętnie miksujecie elementy waszej oferty z rozrywką, konkursami czy opiniami waszych klientów
– pokazujecie jak wygląda wasz ośrodek i jego otoczenie
– pokazujecie rekomendacje od waszych zadowolonych klientów i ich zdjęcia oraz filmy. To mocno uwiarygadnia wasze reklamy.
– odpisujecie prawie wszystkim fanom i macie z nimi dobry kontakt! To niezwykle istotne bo pokazuje, że cały czas słuchacie
– przygotowujecie specjalne oferty na różne okazje: Święta, Andrzejki, wakacje letnie i inne. Pokazujecie w ten sposób, że Wasz ośrodek to nie tylko oferta na zimę, ale również na pozostałe pory roku.
A jakie miałbym dla Was wskazówki?
– trzymajcie taki poziom dalej. Stabilnie rozwijajcie bazę fanów, a efekty będą coraz fajniejsze. Więcej fanów to statystycznie więcej aktywnych komentatorów i łatwiejsze pobudzanie dyskusji.
– zapraszajcie nowych klientów ośrodka na swój fanpage
– proście zadowolonych klientów o rekomendacje i możliwość publikacji ich na fanpage
– pytajcie swoich fanów czy im się podobało i co byście mogli poprawić, aby ich czas spędzony w waszym ośrodku był jeszcze lepszy
– regularnie wrzucajcie zdjęcia i filmy pokazujące klientów korzystających z waszego ośrodka/stoku (pamiętajcie o ich zgodzie na publikację wizerunku)
– odpowiadajcie na każdy komentarz fanów
– wrzucajcie wpisy edukacyjne np. co ciekawego można zwiedzić w okolicach Jacni, jak przygotować się na urlop zimowy/letni u Was – co spakować? Dlaczego warto nauczyć się jeździć na nartach lub na desce?
– róbcie konkursy, w których wiele osób może wygrać coś mniejszego (np. rabat 15%) zamiast takich, w których bierze udział 30 osób, a wygrywa jedna
– mocno doceniajcie klientów, którzy robią coś wyjątkowego (robią sobie zdjęcie z Waszym logo, kręcą film z waszego ośrodka, polecają Was szerszej publiczności). To ambasadorzy Waszej marki – warto ich pielęgnować.
To chyba Wam wystarczy na początek:) Pozdrawiam i życzę powodzenia w rozwijaniu waszego ośrodka:)
Karolina -
Joannko świetny fanpage! Ja osobiście reprezentuję firmę, która zajmuje się reklamą w internecie i między innymi właśnie prowadzeniem fanpage i powiem Ci, że Twój jest naprawdę dobry. To, co ze swojej strony mogę zaproponować to większą interakcję z fanami wykorzystując na przykład konkursy typu podsyłanie Wam udostępnionych na profilu użytkownika selfie z Waszego stoku gdzie oznaczony jest ośrodek. Dla Was to świetna reklama, a użytkownicy lubią takie zabawy 🙂 Jakbyś miała jakieś pytania lub potrzebowała porady to zapraszam na naszą stronę.
Pozdrawiam,
Karolina z Kingdom of Heaven
Michał Andrzejewski -
Karolina – linki do strony umieszczamy na tym blogu jako anchor podpisu. Dlatego zrobiłem małą edycję twojego wpisu.
Ps. Gratuluję bardzo przejrzystej i przyjemnej dla oka strony internetowej:)
Karolina -
Dziękuję 🙂
Joannka -
Bardzo Ci dziękuję za przejrzenie naszego funpaga i świetną opinię. Bardzo się cieszę. W takim razie nie ma sensu, żebym ja się w to za bardzo mieszała 🙂
Przekażę jej tylko twoje wskazówki. Wielkie dzięki 🙂
Joannka ostatnio opublikował/a.Mikołajkowe otwarcie sezonu.
Michał Andrzejewski -
Proszę bardzo:) Widać, że robicie dobrą pracę także trzymajcie tak dalej.
PS. Jakbym miał do Was bliżej to wpadłbym pośmigać trochę na desce i przywitać się z całą załogą:) Ale kto wie, może będę kiedyś coś załatwiał w pobliżu to pomyślimy:)
Maciej -
Bardzo ciekawy i wyczerpujący artykuł 🙂 na pewno niezwykle pomocny dla osób, które dopiero startują ze swoją marką na FB.
Maciej ostatnio opublikował/a.Autor: Czy warto prowadzić fanpage? – bb-fan
Łukasz -
Przydatne wskazówki. Postaram się wprowadzić je u siebie i poczekam na efekty 🙂
Tomek z ekstremalnyswiat.pl -
Witam serdecznie wszystkich. Sam dopiero co zaczynam przygodę z prowadzeniem fanpage oraz stronki www. Muszę przyznać, iż zaczerpnąłem tutaj kilka na prawdę ważnych informacji…z czego najciekawszą było publikowanie postów o godzinie, w której mam najwięcej odbiorców. Dotychczas publikowałem posty siedząc w pracy ( w godzinach 8-15), a od dziś zaczną to robić w godzinach wieczornych 20-21, gdy wtedy jest największy skok. Dzięki za ciekawy wpis! Pozdrawiamy
Paweł Wojnicz -
Dobrze, że napisałeś tak obszerny artykuł na temat prowadzenia fan page, bo jak patrze jak niektóre firmy to nieudolnie robią lub zlecają to słabym agencją reklamowym to się płakać chce.
Paweł Wojnicz ostatnio opublikował/a.Wywiad z Milionerem – RafaÅ Brzoska i Mateusz Grzesiak
Lefti -
Michał, a powiedz mi proszę, czy promując post powinno się jako grupę odbiorców wybierać tych, którzy już polubili fanpage, czy tych z grupy docelowej? Jak uważasz?
Michał Andrzejewski -
Ja do tej pory wybierałem głównie opcję moich fanów i ich znajomych wychodząc z założenia, że moi fani są już optymalnym rynkiem docelowym oraz jest duże prawdopodobieństwo, że mają znajomych o podobnych zainteresowaniach. W tym roku jednak zamierzam dokładniej przetestować inne, bardziej rozwinięte możliwości jakie daje Facebook w zakresie reklamowania zarówno swojego fanpage jak i stron zewnętrznych.
Będę dawał Wam znać jak to wychodzi i w które formy reklamy warto inwestować.
Lefti -
Na pewno będę śledziła 🙂
Travis -
Garść bardzo skutecznych i praktycznych porad, ślędzę Twojego bloga już od jakiegoś czasu i wprowadziłem już wiele zmian to mojego biznesu. Dzięki!
Travis ostatnio opublikował/a.Teksty na podryw
Michał Andrzejewski -
Dzięki, miło mi to słyszeć:)
Marta -
Prowadzę swój blog i Twój artykuł zainspirował mnie do założenia fan page na FB 🙂
Marta ostatnio opublikował/a.Must have: buty na wiosnę 2015
Michał Andrzejewski -
A to nieco podejrzane bo blog, który podlinkowałaś ma ponad 12 tysięcy fanów…;)
sygnaturka -
Z dużą ciekawością przeczytałam te rady, dzięki za nie! Współprowadzę profil mojej instytucji, ale przymierzam się do bliźniaczego profilu, nieco bardziej specjalistycznego (dotyczącego jednej strony działalności instytucji). I wszelkie rady są dla mnie cenne 🙂 A wydaje mi się to tym trudniejsze, że to branża związana z kulturą i edukacją. Mam nadzieję, że nie zabraknie mi pomysłów ani zapału 😉
Pozdrawiam,
sygnaturka
Mateusz4 -
Widzę, że spore zainteresowanie tym wpisem, aczkolwiek osobiście nie prowadzę fanpage w celu reklamy moich stron internetowych. Nie wierzę w rezultaty, bardziej wierzę w kanał na YouTube.
Mateusz4 ostatnio opublikował/a.Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie to dla mnie brak perspektyw
Klara -
Jeżeli publikuje się na fb jak post, to warto dodać grafikę. Z doświadczenia wiem że zwracam większą uwagę na posty gdzie jest jakaś grafika, a nie sam post. No chyba że naprawdę interesuje się daną firmą, czy kanałem.
bednarz25 -
No to się chwalę 🙂 Zapraszam do odwiedzania.
https://www.facebook.com/SarkastycznaPralniaHumoru/
POS Group -
Strategia księżyca – świetny pomysł! Na pewno wykorzystam ją w najbliższym czasie 🙂
icover -
Witam,
W 100% zgadzam się z artykułem. Punkt 1 jest zarazem najważniejszy:) dobre prowadzenie kampanii na facebooku to połowa sukcesu. Fajnie, że napisałeś też o tym „księżycu” pierwszy raz widzę, żeby ktoś o tym pisał, a przecież to jedna z najlepszych metod…dobrze trafiony komentarz w odpowiednim czasie (tak, trzeba pamiętać, że musimy od razu reagować – dużo ciężej wybić swój komentarz po godzinie od pojawienia się posta) potrafi zgarnąć dużą ilość fanów…kiedyś była lista fanpage z każdej tematyki w stosunku do ilośći fanów. Jak znajdę to podeślę.
Pozdrawiam!
Pracownia -
Promocja dla najważniejszych wpisów – niby takie proste a wielu ludzi o tym zapomina.
Pracownia ostatnio opublikował/a.FAQ
Leo -
Czy na fanpage odwiedzający stronę mogą zamieszczać swoje wypowiedzi, artykuły tak jak to ma miejsce w przypadku społeczności (strony)
Kamil -
Zainteresowała mnie strategia księżyca – myślałem o takim rozwiązaniu już wcześniej. Mam jedną wątpliwość – jak daleko można się posunąć w takiej strategii… Czy można na fanpage konkurencji zarekomendować swój produkt w odpowiedzi do jednego z fanów dotyczącym jakiegoś tematu? Przykład: Fan pyta: „A jak wasz produkt X radzi sobie w tym zakresie?” Mój komentarz do tego postu: „Nie wiem, jak sobie radzi produkt X, ale wiem, że produkt Y radzi sobie świetnie.” + link do filmu na YT potwierdzającego tę cechę. Czy taki komentarz powinienem zrobić z konta mojego fanpage, czy z prywatnego?
Eryk -
Przeczytałem artykuł, dość ciekawie opisane. Ja niestety nie doceniam facebooka a chyba powinienem zmienić swój sposób podejścia. Pozdrawiam.
Maciej -
Ludzie zazwyczaj opuszczają stronę funpage jeśli ma słabą grafikę w tle. Warto zainwestować w to trochę czasu i stworzyć coś co przykuwa wzrok. Chyba że nie masz zmysłu artystycznego to wtedy można to zlecić np na allegro.
Iza -
A co jeśli prowadzona firma świadczy usługi w branży B2B, która na dodatek nie jest zbyt „porywająca” dla niewtajemniczonych? Na jakich założeniach oprzeć wtedy funkcjonowanie fanpage’a na Facebook-u? Publikować same „suche” fakty, wydarzenia z branży? Jak skutecznie zaangażować fanów?
Michał Andrzejewski -
Witaj Iza. Podaj mi proszę trochę więcej szczegółów. Jaka dokładnie branża świadczy usługi na rzecz jakiej branży? Kto stricte jest rynkiem docelowym dla fanpage?
Iza -
Witaj Michale. Mam na myśli biuro projektowo-konstrukcyjne oferujące usługi projektowe w branży morskiej – w skrócie, projektowanie statków i obiektów pływających. Rynkiem docelowym są zatem klienci firmy – duże i małe stocznie, dla których firma jest podwykonawcą, czy armatorzy i właściciele najróżniejszych statków (od jachtów po statki rybackie).
Michał Andrzejewski -
Dzięki za podanie szczegółów. Przede wszystkim w tym przypadku zastanowiłbym się czy w ogóle fanpage jest potrzebny. Działalność, którą opisujesz jest mocno niszowa, a więc grono odbiorców jest stosunkowo wąskie. Dodatkowo pewnie część grupy docelowej odpadłaby z grona odbiorców gdyż po prostu nie ma konta na facebooku lub działa tam sporadycznie i nie śledzi nowinek.
Myślę, że znacznie lepszym pomysłem byłoby stworzenie wartościowej treści w specjalnym dziale na stronie internetowej (blog, baza wiedzy, jak pracujemy, porady, itp), gdzie dzielilibyście się wiedzą i informacjami konkretnie przygotowanymi dla Waszych aktualnych i potencjalnych klientów. Punktem wyjścia dla tworzenia takiej treści jest zawsze zadanie sobie pytania – „Czy te informacje mają szansę zainteresować nasz rynek docelowy?”. Po takim postawieniu sprawy wiadomo od razu, że szczegółowe aktualności z życia firmy nie będą zbyt interesujące, ale już nowinki techniczne dotyczące budowy czy modernizacji jachtów, albo porady dotyczące użytkowania czy konserwacji zdecydowanie tak.
Mając już zbudowany taki dział na stronie warto go promować reklamą skierowaną bezpośrednio do Waszej grupy docelowej np. poprzez email marketing (ale nie wysyłany do tysięcy przypadkowych adresów tylko do tych, którzy wcześniej zapisali się na Waszą listę) lub poprzez komunikację telefoniczną i listowną. Dzięki takim kanałom komunikacji odbiorcy najpierw trafią na Wasz dział z wartościową treścią, a następnie (jeśli ich zainteresuje) będą do niego regularnie wracać.
Iza
Michale, bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Musisz jednak wiedzieć, że już nie raz starałam się wyperswadować pomysł fanpage’a, ale niestety mi się to nie udało i jedyne, co pozostało to szukać pomocy u mądrzejszych 🙂
Iwona -
Hej,
będę korzystać z Twoich rad 🙂 Dziękuję:-)
Na pewno częściej będę zaglądać do statystyk, pozdrawiam!
Dominika100 -
Teraz bardzo trudno napisać na facebooku coś angażującego. Nawet jak ludzie to czytają, to rzadko dają lajki, nie mówiąc o komentarzach. Czytają i przewijają dalej.
Dominika100 ostatnio opublikował/a.DEFINICJA BŁĘDU W ORGANIZACJI SZPITALA
Monika -
Właściwe budowanie bazy fanów to podstawa. Mnóstwo firm kupuje fanów i cieszy się z ich dużej ilości. Niestety, prawda jest taka, że tacy fani nie przynoszą wymiernych korzyści. Warto dbać o swoich fanów i zamieszczać ciekawe wpisy (czyli różnorodne). Lubię czytać anegdoty z życia firm.
Kasia -
Witam,
bardzo uzyteczne informacje i kilka z rad napewno przetestuje 🙂 Raczkuje w sprawach marketingu i poszukuje skutecznych form rozwiniecia fanpage na FB. Kilka razy promowalam swoje posty ale odzew jest dosc maly. Wydaje mi sie ze problem jest z utworzeniem grupy docelowej . Otoz mieszkam w Anglii i chcialabym dotrzec do ludzi ktorzy tam walasnie mieszkaja ale Polakow. Jak to zrobic? Tworzac grupe docelowa nie ma opcji aby zaznaczyc ze miejscem docelowym ma byc Wielka Brytania a osoby to Polacy. Szukalam rowniez czy moze jest opcja wybrania jezyka jakim sie posluguja osoby ale nie moge odnalezc… Za wszelkie informacje bede bardzo wdzieczna.
Moj fanpage to :https://www.facebook.com/Vojagi-667862893290700/
Pozdrawiam
AZS WROCŁAW -
Witam
Dziękuję za interesujący artykuł. Jak byś podszedł do zagadnienia promocji kobiecego klubu piłkarskiego? Co myślisz o naszym obecnym fanpage? Co Ci się w nim podoba a co byś zmienił? Zależy nam do dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc.
https://www.facebook.com/KlubSportowyAzsWroclaw
Michał Andrzejewski -
Witajcie,
Jeśli chodzi o Wasz fanpage to macie sporą ilość fanów (jak na kobiecy klub piłkarski czyli temat dosyć niszowy) i ładną aktywność fanów. Także z mojej perspektywy wszystko jest ok i należy to tylko konsekwentnie rozwijać. Pamiętajcie żeby nie starać się dotrzeć z promocją do „wszystkich” tylko do tych, którzy mogą być naprawdę zainteresowani Waszą działalnością. Dlatego najlepszą grupą docelową będą kibice którzy przychodzą na Wasze mecze, Wasze rodziny i znajomi czy np. rodzice dziewczyn, które potencjalnie moglibyście rekrutować do szkółki piłkarskiej. Oprócz tego najciekawsze wpisy (wyjątkowe wydarzenia, ciekawe artykuły, itp) warto wspierać większą płatną promocją wpisu na FB.
Ps. Pamiętajcie też o funkcji wysłania zaproszeń do polubienia Waszego fanpage przez osoby, które polubiły poszczególne wpisy. Pod każdym wpisem macie ilość lajków i jeśli na nie klikniecie to wyświetli się lista osób. Te, które jeszcze nie są fanami waszego fanpage będą miały obok dostępną opcję „wyślij zaproszenie”. To świetna metoda na pozyskanie wartościowych fanów:)
AZS WROCŁAW -
Dziękuje za szybką odpowiedź.
Na kampanie odpłatne niestety nie posiadamy żadnego wolnego budżetu, musimy polegać tylko na całkowicie bez kosztowych formach promocji. Funkcja zaproszeń lubiących wpisy jest w pełni wykorzystywana-póki co tyle tych zaproszeń poszło, że dostałem tymczasowego bana od FB (zapraszając ludzi z postów nawet do 3 lat wstecz!-efekt owszem dało i to dość spory)
Dorota Sfera Copywritera -
Przeczytałam artykuł, mało tego, nawet zrobiłam sobie notatki 😉 Bardzo ciekawe wskazówki. Szczególnie zaintrygowało mnie umieszczenie płatnej promocji na pierwszym miejscu. Na razie buduję swoją społeczność organicznie i rozważam dopiero wprowadzenie i uruchomienie płatnej reklamy. Trochę się boję swego rodzaju „uzależnienia” od promowanych postów.
Nie praktykowałam też pisania do fanów. Nie jest to zbytnią ingerencją w decyzje użytkowników? Oczywiście, nie kwestionuję tej porady. Zastanawiam się tylko, czy nie niesie ona ze sobą ryzyka, jakim jest „wystraszenie” fana, który dopiero co polubił stronę.
Artykuł bardzo wartościowy i trafia do ulubionych 🙂 z pewnością będę do niego wracać 🙂
monikac -
Polecam foto ramki do zdjęć. Świetna zabawa i doskonałe narzędzie marketingowe. Można skutecznie wypromować fanpage facebook czy profil Instagram albo produkt, wydarzenie czy po prostu dobrze się bawić z klientami lub gośćmi eventu. Polecam http://www.fotoramki.eu
Marcin -
A ja mam pytanie – czy znasz metodę (płatną, lub darmową), by szybko zwiększyć ilości osób które polubią post (like, pozostałe reakcje)?
Przy płatnej promocji mam już ustaloną grupę docelową (płeć, wiek i zainteresowania), nad postami jeszcze pracuję, ale wyniki są słabe.
Elena -
Wydaje mi się, że świetnie z takimi sprawami poradzą sobie agencje reklamowe. Social media to ich specjalność. Nie każdy ma czas aby bawić się takimi rzeczami jak reklamy, rozpoznanie grup docelowych itp. Mogę polecić świetną agencję social media w Gdańsku lub Warszawie – Nakatomi. Pracują w całym kraju i za granicą. Mają doświadczenie w trudnych tematach.
Renata -
W artykule zabrakło jednej ważnej uwagi, że żeby móc dobrze prowadzić fanpage na fb trzeba mieć po prostu na to czas a większość go właśnie nie ma. Przeglądając profile firmowe na fb można zauważyć, że ok 80 % z nich wygląda tak samo, czyli zamieszczane posty to głównie linki do artykułów na firmowym blogu lub do konkretnych ofert ze sklepu. Od czasu do czasu trafi się jakiś wpis prywatny. A polubienia to właśnie to o czym pisałeś typu „ja polubię ciebie, ty mnie”.
aremys -
Ostatnio można zauważyć, że zwiększa się liczba osób szukających usług właśnie przez facebooka a strony firm wyglądają jak jedna wielka reklama bardzo często nie publikują nawet postów a pełnią rolę tylko informacyjną