To jedno słowo, którym oczarujesz klienta
Do tego wpisu zainspirowało mnie moje doświadczenie zawodowe oraz pewien genialny artykuł znaleziony w internecie (niestety nie pamiętam źródła).
Chodzi mianowicie o jedno słowo, o jedną prostą sprawę, która potrafi oczarować Twojego klienta i sprawić, że staniesz się absolutnie wyjątkowym na tle szarej konkurencji.
Zanim zdradzę Ci o co chodzi, mam kilka pytań. Otóż, czy zdarzyło Ci się kiedyś?
- dostać kilka cukierków do rachunku będąc w przyjemnej kawiarni?
- odebrać telefon, w którym sprzedawca pytał się, czy przesyłka dotarła i czy towar jest w porządku?
- dostać smsa od jakiejś firmy z pytaniem, czy wszystko ok i czy mogą Ci jakoś pomóc?
- otrzymać fachowe, darmowe porady od uśmiechniętego pracownika?
Jeśli tak, to gratuluję!
Jeśli nie… to dla mnie nic dziwnego. A wszystko dlatego, że wciąż jeszcze niewiele osób zdaje sobie sprawę jaka potęga kryje się w podejściu, które moglibyśmy podsumować jednym słowem:
TROSKA!
Wszystkie powyższe podpunkty są przykładami troszczenia się o klienta, zrobienia czegoś ekstra, czegoś dodatkowego czego on by się nie spodziewał.
Magia tej techniki (chociaż technika to nieadekwatne słowo) polega na tym, że są to małe rzeczy robione prosto z serca z myślą o tym, aby nasz klient poczuł się przyjemnie doceniony. Takie małe sprawy często nic nie kosztują, a sprawiają, że zapadniesz głęboko w pamięci klienta jako ta osoba, która zrobiła coś wyjątkowego, nieszablonowego, po prostu fajnego.
Jak możesz zatroszczyć się o klienta?
“Tylko wyobraźnia jest twoją granicą”.
Podpowiem Ci tylko kilka pomysłów, ale śmiało wymyślaj jeszcze lepsze:
- napisz miłego smsa
- zadzwoń i spytaj czy możesz jakoś pomóc
- daj wizytówkę z prywatnym adresem e-mail i powiedz klientowi, że może śmiało pisać w razie czego
- mów szczere komplementy (zadbasz o dobry nastrój)
- jeśli twoje produkty lub usługi nie pasują klientowi lub nie mogą spełnić jego potrzeb, zaproponuj mu inne rozwiązania (nawet u konkurencji)
- wyślij życzenia na urodziny/imieniny (tylko napisz je osobiście, a nie skopiuj z internetu)
To tylko kilka przykładów, ale możliwości jest mnóstwo.
Wykorzystaj więc fakt, że wpis się kończy, a Ty masz jeszcze chwilę wolnego czasu i odpowiedz sobie na pytanie:
“Co mogę dziś zrobić, aby zatroszczyć się o mojego klienta i sprawić, aby poczuł się wyjątkowo?”