7 cennych wskazówek jak rozdawać wizytówki
Rozdawanie wizytówek to bardzo dobry sposób na promowanie małej firmy, marki lub indywidualnej osoby.
Z jednej strony zaprojektowanie i wydrukowanie wizytówek to stosunkowo mały wydatek, a z drugiej okazje do takiej promocji znajdziemy na każdym kroku. Żeby jednak promocja w ten sposób miała sens trzeba pamiętać o kilku ważnych sprawach.
O czym należy pamiętać aby rozdawanie wizytówek rozwijało nam biznes?
7 cennych wskazówek jak rozdawać wizytówki:
1) Na początku stwórz projekt oraz wydrukuj min. 1000 wizytówek. Projekt zleć profesjonalnemu grafikowi, który weźmie pod uwagę Twoje sugestie oraz przygotuje wizytówki w formacie gotowym do wydruku. Ze specjalistami z drukarni ustal, jaka jakość papieru będzie optymalna dla twojego projektu.
2) Upewnij się, że wszystkie najważniejsze informacje (imię i nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, telefon, e-mail) są dobrze widoczne i łatwe do odczytania.
3) Zainwestuj w wizytowniki, czyli małe pojemniki do przechowywania wizytówek. Wcale nie muszą być drogie i ekskluzywne. Ważne, żeby były poręczne oraz chroniły wizytówki przed uszkodzeniem. Kup kilka takich wizytowników, ponieważ będziesz je nosić w różnych miejscach. Dobre oferty wizytowników (10-20zł za jeden) znajdziesz np. na Allegro.
4) Wypełnione wizytowniki umieść w kilku różnych miejscach np. w torbie, aktówce, torebce, samochodzie, kurtce itp. Chodzi o to, aby nie było potrzeby za każdym razem pamiętać o wzięciu wizytownika. Po prostu będziesz zawsze mieć go pod ręką.
5) Pomyśl, gdzie znajdziesz grupy swoich potencjalnych klientów. Mogą to być konferencje, szkolenia, spotkania branżowe albo targi. Pomyśl również o parkach, kawiarniach, kinach czy restauracjach.
6) Wykorzystaj obydwie strategie rozdawania wizytówek:
- wybierasz się specjalnie do miejsca bogatego w potencjalnych klientów i rozdajesz im wizytówki
- trafiasz przypadkowo na kogoś, komu warto dać wizytówkę (np. podczas spaceru czy obiadu w restauracji)
7) Nie sprzedawaj podczas rozdawania wizytówek! Twoim głównym celem ma być “zasianie ziarna”, czyli pozostawienie śladu przypominającego o Twojej ofercie. Podczas rozdawania wizytówek zastosuj przyjazne i nienachalne teksty. Poniżej przedstawiam Ci kilka przykładów:
- “Jeśli w przyszłości mógłbym Ci/Panu/Pani jakoś pomóc to zapraszam” (to mój ulubiony)
- “Czy moglibyśmy wymienić się wizytówkami?” (korzyść za korzyść)
- “Nazywam się Jan Kowalski. Zajmuję się doradztwem podatkowym. W razie potrzeby proszę śmiało dzwonić”
»»»
Wykorzystaj te metody rozdawania wizytówek i daj znać jak sprawdziły się u Ciebie. A może znasz jeszcze inne, równie skuteczne?
Artykuł wyszukany przez słowa kluczowe:
- rozdawanie wizytówek
Michał -
Wizytówka pożyteczna sprawa. Ja poszedłem ciut dalej co do formy. Można powiedzieć, że papierowe wizytówki ma każdy, swoje wykonałem z wykorzystaniem przezroczystego pleksi, działają rewelacyjnie, zawsze kończy się na dłuższej wymianie zdań, analizie tego co na wizytówce widnieje, a zaczynem jest właśnie forma wizytówki. Ciut droższe rozwiązanie ale świetnie działa.
Michał Andrzejewski -
Świetna porada – dzięki Michał! Jak najbardziej w przypadku wizytówek również działa podstawowa zasada “wyróżnij się”, a wizytówki na pleksi mogą być tego dobrym przykładem. Jak prezentują się wizytówki na przezroczystej plexi możecie sprawdzić tutaj
Studio DESIGNIO -
Witaj Michale. Jak zwykle kolejny świetny i wartościowy wpis. Jednak mam jedną uwagę. Niekiedy na wizytówce nie ma sensu umieszczać wszystkich danych. Szczególnie jeśli jest to wizytówka rozdawana w biegu. Zależne jest to również od profilu działalności firmy. Niekiedy wystarczy jedynie imię i nazwisko + telefon i strona internetowa. Dobrze jest też ująć krótki opis działalności – skrótowo – co robimy. Wizytówkę z pełnymi danymi można wręczyć później kontrahentowi, np przy finalizowaniu transakcji. Jeśli chodzi o sam wygląd wizytówek to plexi jest z pewnością dosyć nowatorskim i oryginalnym rozwiązaniem. Modne stają się też wizytówki drewniane. Ja osobiście używam wizytówek z punktowym lakierem UV – też robią dobre wrażenie.
Michał Andrzejewski -
Studio Designio – różnie to bywa z tymi informacjami na wizytówkach. Ostatnio będąc na szkoleniu otrzymałem wizytówkę, na której widniało imię i nazwisko, strona internetowa plus podpis “project manager”. Spytałem co oznacza to “project manager”. Facet bardzo zdziwiony pytaniem odpowiedział: “no menedżer projektu!”. Ja na to że super i że znam angielski, ale dalej nie mam zielonego pojęcia co to oznacza:) Okazało się po dłuższym tłumaczeniu, że gość działa w marketingu sieciowym jakiejś firmy. W życiu bym się nie domyślił… Także pamiętajcie aby wizytówka była przede wszystkim zrozumiała dla odbiorcy:)